سکه و دلار در مسیر نزولی قرار گرفت

همراه با سقوط شدید قیمت هر اونس طلا در روز پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، سکه و دلار نیز روند نزولی به خود گرفته به طوری که نرخ سکه تا نزدیکی ۱۱ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، هم اکنون قیمت هر اونس طلا یک هزار و ۷۳۵ دلار است به طوری که این فلز گرانبها در روزهای اخیر بیش از ۶۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرده و سکه نیز در محدوده ۱۱ میلیون تومان قرار دارد که نسبت به صبح دیروز(یکشنبه) شاهد بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش بوده است.

سکه

در هفته جاری دلار درگیر اتفاقات سیاسی و اخبار مربوط به برجام بود و نوسانات بسیار زیادی را از خود نشان  داد به طوری که امروز(دوشنبه)، قیمت دلار در بازار آزاد ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در صرافی ملی۲۴ هزار و ۴۷۹ تومان است.

قطعا در این بازه زمانی می توان مهم ترین عامل ریزش نرخ اونس طلا را قدرت گرفتن شاخص آمریکا دانست که در نتیجه آن قیمت کالاهای وابسته به دلار مانند طلا کاهش پیدا می کند.

دلار

همراه با افزایش خوش بینی ها نسبت به آینده اقتصاد احساس ریسک پذیری نیز میان سرمایه گذاران افزایش یافته و در نتیجه سرمایه موجود در بازار طلا به سمت بازار سهام و رمز ارز ها حرکت می کند.

همچنین سرعت بیش از حد انتظار واکسیناسیون نیز به خوشبینی بیشتر سرمایه گذاران دامن زده و آنها دیگر احساس نیاز چندانی به سرمایه گذاری در پناهگاه امن طلا نمی کنند.

طلا

در نتیجه تمام این موارد اونس طلا در ضعیف ترین جایگاه میان ماه های گذشته خود قرار گرفته است و کارشناسان پیش بینی می کنند که روند نزولی قیمت طلا همچنان نیز ادامه یابد.

ریزش شدید انس طلا منجر به کاهش نرخ طلا در بازار ایران نیز شد که در نتیجه آن نرخ سکه نیز با یک کاهش تدریجی روبرو شد. کاهش ارزش دلار نیز کمک کرد تا روند نزولی سکه و طلای ایران سرعت بیشتری به خود بگیرند.

کد خبر 41205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =