انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری

تفاهم‌نامه سه‌جانبه توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری بین سازمان شیلات ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری گلستان امضا شد.

به گزارش اگزیم نیوز،در حاشیه سفر یکروزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسئولین کشوری از جمله خون‌میرزایی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران به استان گلستان، این تفاهم‌نامه سه‌جانبه با تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری در جلسه ستاد مقاومتی استان گلستان، به امضای طرفین رسید.

مدیرکل شیلات گلستان در این خصوص گفت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه اشتغال پایدار و افزایش تاب‌آوری اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی استان گلستان و ایجاد مزیت‌های اختصاصی در رسته فعالیت شیلات و آبزیان، منعقد شده است.

سید جواد قدس علوی افزود: براساس این تفاهم‌نامه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به اختصاص مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از منابع در اختیار به توسعه صنعت میگو و پرورش ماهیان خاویاری در منطقه گمیشان، از طریق روش تأمین مالی مبتنی بر قرارداد و سایرمنابع متعهد شده است.

به گفته وی، حمایت از توسعه مزارع پرورش میگو، توسعه زنجیره ارزش میگو و تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در استان گلستان در همکاری با سازمان شیلات کشور، حمایت از توانمندسازی، تقویت و توسعه تعاونی‌های آبزی‌پروری در همکاری با سازمان شیلات و همکاری در آموزش مهارتی مورد نیاز در طرح توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان، از دیگر تعهدات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این تفاهم‌نامه است.

قدس علوی با اشاره به وظایف سازمان شیلات ایران نیز در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: براساس بندهایی از این تفاهم نامه سازمان شیلات ایران نیز به ایجاد بستر همکاری نزدیک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شکل‌گیری نظام توسعه، زنجیره ارزش و ایجاد امکان تأمین مالی مبتنی بر قرارداد در پروژه توسعه صنعتی آبزیان منطقه گمیشان متعهد شده است.

وی گفت: همچنین سازمان شیلات ایران در خصوص تکمیل امر تأمین منابع به میزان ۶۰۰۰ میلیارد ریال به منظور اجرایی شدن ایجاد و توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان نیز همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

مدیرکل شیلات گلستان، حمایت از تشکیل، گسترش و توسعه فعالیت‌های تعاونی‌ها در حوزه پرورش آبزیان، حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌هایی که در زمینه‌های صادرات، بازاریابی، برندسازی و بسته‌بندی آبزیان فعالیت می‌کنند و ایجاد نهاد آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تولید و فراوری و توسعه بازار محصولات را از دیگر تعهدات سازمان شیلات ایران در این تفاهم‌نامه سه جانبه دانست.

کد خبر 41193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =