قدرت خرید مردم اجازه افزایش قیمت حامل‌های انرژی را نمی‌دهد

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فشار مضاعفی بر دوش جامعه است و طبقه متوسط در شرایط سختی بسر می‌برند و در وضعیتی نیستند که بتوانند؛ افزایش قیمت بنزین را تاب بیاورند.

به گزارش اگزیم نیوز؛ جلال میرزایی درباره اینکه آیا شرایط برای افزایش قیمت بنزین مهیا است، اظهار داشت: اوضاع اقتصاد و قدرت خرید مردم و همچنین مسائل اجتماعی به گونه‌ای نیست که افزایشی در قیمت حامل‌های انرژی اعمال شود، حتی این موضوع جای بحث ندارد چه برسد به اینکه در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته و افزایش نرخ تورم را شاهدیم، افزود: اکنون فشار مضاعفی بر دوش جامعه است، طبقه متوسط در شرایط سختی بسر می‌برند، حقوق‌بگیران و کسانی که درآمد فصلی دارند نیز قطعا در وضعیتی نیستند که بتوانند افزایش قیمت بنزین را تاب بیاورند.

این عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه زمینه برای هیچگونه افزایش قیمتی فراهم نیست، گفت: دولت یازدهم توانسته بود قدرت خرید مردم را حفظ کند، تورم تک‌رقمی شده بود، ‌در آن زمان برنامه ششم توسعه در مجلس تصویب شده و این اجازه داده شده بود که قیمت بنزین افزایش داده شود اما اکنون زمینه اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی مساعد نیست.

وی با بیان اینکه امروز شرایط در جهت منفی دچار تحول و دگرگونی شده، یادآور شد: سال ۹۵ با توجه به شرایط مناسب و طبق برنامه ۵ ساله به دولت مجوز داده شد که سالانه در مورد قیمت حامل‌های انرژی تصمیم‌گیری کند، اما اکنون شرایطی نیست که دولت و مجلس در این خصوص طرح یا برنامه‌ای ارائه دهند.

کد خبر 41166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =