۳۰ درصد سود بازار سرمایه متعلق به زنجیره فولاد است

دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ۳۰ درصد سود بازار سرمایه متعلق به زنجیره فولاد است و امروز فولاد در آب‌رسانی به استان‌های خراسان، یزد، هزمزگان، کرمان و حتی اصفهان نقش پیدا کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، «سید رسول خلیفه سلطانی» دبیر انجمن یاد شده در نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد کشور به شیوه ویدئو کنفرانس، افزود: نقش فولاد در کشور روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن است و انعکاس هنرمندانه این نقش بر عهده روابط عمومی‌های شرکت های معدنی و فولادی گذاشته شده است.   

به گفته وی، فولاد سهم اساسی در تامین تجهیزات مربوط به سلامت و جان مردم دارد، بنابراین نشان‌گر آن است که فولاد درک شور نقش پر رنگی یافته و روابط عمومی‌های زنجیره آهن و فولاد کشور یک رسالت جمعی دارند و بر اساس همین رسالت نیازمند آن هستیم که به شکل هماهنگ و متشکل‌تر در توسعه سیاست‌های ترویجی، فرهنگ‌سازی و آموزشی حوزه معدن و فولاد تمرکز شود.

خلیفه‌سلطانی تصریح کرد: نقش فولاد در کشور روز به روز در حال پررنگ تر شدن است و انعکاس هنرمندانه این نقش بر عهده روابط عمومی های شرکت های معدنی و فولادی گذاشته شده است.

وی افزود: روابط عمومی در زنجیره فولاد یک نقش ویژه دارد که فراتر از یک بنگاه است و نگاه دقیق مدیران و کارشناسان روابط عمومی است که به این موضوع عمق می‌دهد و می‌تواند جایگاه فولاد را در افکار عمومی ارتقاء دهد.

دبیر انجمن فولاد در ادامه خاطرنشان‌کرد: صنعت فولاد باید رسانه ای قوی و متشکل داشته باشد و در همین راستا نیازمند یک ارتباطات متشکل برای روابط عمومی فولاد هستیم، ضمن اینکه باید یک ساماندهی و هماهنگی در حوزه روابط عمومی زنجیره آهن و فولاد شکل بگیرد تا مسائل این حوزه هماهنگ‌تر دنبال شود.

حدود ۹۰۰ میلیون دلار قرارداد در جشنواره فولاد

براساس این گزارش، «محمد سپهر» مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این نشست گفت: نمایشگاه بومی‌سازی که توسط انجمن فولاد و با حمایت سازمان ایمیدرو پارسال در برج میلاد راه اندازی شد، یکی از بهترین نمایشگاه ها و رویدادهایی بود که منجر به نتیجه شد و حدود ۹۰۰ میلیون دلار تفاهم نامه و قرارداد در این جشنواره فولاد رقم خورد.

وی افزود:حرکت مثبت که در چارچوب بومی سازی، تاب آوری و افزایش توان تأمین داخلی است باید تداوم داشته باشد و  ایمیدرو از چنین رویداد ویژه ای استقبال و حمایت خواهد کرد. 

به گفته سپهر، فولاد باید صدای مشترکی داشته باشد و جایگاه روابط عمومی ها باید بیشتر از نقش بنگاهی و درون شرکتی باشد.

وی خواستار هم افزایی روابط عمومی ها برای مدیریت چالش های مشترک شرکت های معدنی و فولادی شد و گفت: شرکت های معدنی و فولادی در حوزه مسوولیت اجتماعی مثل ابرپروژه های انتقال آب، نقش بسیار برجسته ای برعهده داشته اند.

سپهر تصریح کرد: شرکت های فولادی دغدغه مردم را دارند و در حوزه مسوولیت اجتماعی گام های بزرگی برداشته اند و روابط عمومی های این بخش نیز باید تسهیل گر باشند و ظرفیت بسیار خوبی که از آن برخوردارند برای اطلاع رسانی اثربخش و ایجاد آرامش در بازار فولاد بکار گیرند.

امروز فولادسازان کشور جایگاه دهم جهانی را کسب کرده اند و در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۵ میلیون تن شمش فولاد تولید داشتند و در افق ۱۴۰۴ با دستیابی به ۵۵ میلیون تن ظرفیت، انتظار می رود به جایگاه هفتم جهان برسیم.

کد خبر 41083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =