بازار رمزارزها ۳۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد

سرمایه بازار بیت‌کوین به زیر یک هزار میلیارد دلار رسید و بازار رمزارزها ۳۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد به طوری که نگرانی‌ها در اقتصاد آمریکا باعث شد تا دیروز و امروز (چهارشنبه) قیمت بیت‌کوین و دیگر رمزارزها کاهش یابد و یکی از بزرگترین رکودهای بازار رمزارزها به شمار رود.

به گزارش اگزیم نیوز، روز یکشنبه سرمایه بازار جهانی رمزارزها به بیش از ۱.۷۶ تریلیون دلار رسیده بود؛ اما امروز (چهارشنبه تا  ۸ صبح به وقت تهران) سرمایه این بازار به ۱.۴۶ تریلیون دلار کاهش یافت که به نظر می رسد این بازار، روندی نزولی را در پیش گرفته است.

مجموع سرمایه جهانی بازار رمزارزها

با به مشکل خوردن بازار و تلاش سرمایه گذاران برای خروج از آن باعث شده تا امروز حجم معاملات فروش به اوج خود برسد. هرچند حجم معاملات بازار ۶۰ درصد در یک ماه گذشته معادل افزایش یافته اما فقط طی ۲۴ ساعت ۲۴۳ میلیارد دلار در بازار  CoinMarketCap بین فعالان بازار جابه‌جا شد و طی ۱۹ ساعت بیت‌کوین از اوج قیمت ۵۸ هزار دلار به ۴۷ هزا رو ۷۰۰  دلار سقوط کرد تا کاهش قیمت بزرگترین سقوط بیتکوین در طول یک روز محسوب شود.

 اکنون این کاهش قیمت باعث شد تا بزرگترین رمزارز جهان بازار یک هزار میلیارد دلاری خود را از دست بدهد و سرمایه بیت‌کوین ۹۶ میلیارد دلار کاهش یابد.

البته کارشناسان و ناظران بازارهای مالی معتقدند که این بخشی از تحرکات نرخ دوره ای بیتکوین است. به طوری که "مون لایت" از معامله گران بازار رمزارزها در توییتی نوشت: سقوط و اصلاح قیمت بیت‌کوین در روند افزایش سال ۲۰۱۷ در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بود. از این رو باید در روند فعلی  بدانیم که زمان خوبی برای خرید در قیمت پایین است.

خرسندان اصلاح قیمت

رائول پال سرمایه گذاری بیتکوین و مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری Global Macro نیز در توییتر خود نوشته است: آیا فقط من خیالم راحت شده که بالاخره فروش بیت‌کوین اتفاق افتاده است. مهم می‌دانند  است که این موضوع اتفاق افتاده اما  در چنین وقتی باید در قیمت پایین خرید کنید. ماه مارس همیشه ماه ضعیفی بوده است. مطمئن نیستم که اصلاح قیمت بزرگ باشد و این تنها یک تکان ساده به شمار می رود.

 امروز در حالی که بسیاری از ناظران بازار بیتکوین و رمزارزها این حادثه را بخشی از روند معمولی بازار تعریف می‌کنند اما معمولا اتفاقات بزرگ توجیحی در خارج از بازار دارند. وب‌سایت اطلاعاتی Market Watch همواره با قدرت گرفتن پول دیجیتال در سیستم مالی جهان سعی کرده تا سهام‌ها و اوراق را به رمزارزها مرتبط کند.

اصلاح قیمت بیتکوین

البته این نگرانی برای سهامداران ارزهای دیجیتال وجود دارد که کمک نقدی ۱.۹ هزار میلیارد دلاری دولت بایدن باعث می‌شود که بهبودی اقتصادی به تورم و در نهایت نابودی دلار بدل شود و در طول یک هفته گذشته بسیاری ترس خود از این موضوع را بیان کرده‌اند.

مارک زندی اقتصاد دان ارشد آژانس اعتبارسنجی Moody می‌گوید که ارزش دارایی‌هایی همچون سهام و رمزارزها بیشتر از ارزش واقعی است و این موضوع بزرگترین خطر برای بهبودی اقتصاد محسوب می‌شود. وی معتقد است که ارزشگذاری بیش از حد این دو بازار باعث شده تا در خطر سقوط قرار گیرند و این موضوع ممکن است کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین در حالی که بسیاری در بازار رمزارزها باور دارند چنین رکودهایی معمولی است؛ اما سرمایه‌گذاران باید منطقی عمل کنند و با در نظر گرفتن تصویر بزرگتری برای کسب سود، براساس یک برنامه کارشناسانه حرکت داشته باشند.

کد خبر 41068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =