آزادسازی یک میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره و ژاپن

سخنگوی دولت اعلام کرد که براساس توافقات بانک مرکزی با نمایندگان کشورهای کره جنوبی و ژاپن، در گام اول در حدود یک میلیارد دلار از منابع ارزی ایران آزاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، علی ربیعی در نشست خبری امروز (سه شنبه)خود با اشاره به جلسه ستاد اقتصادی گفت: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز صبح در ستاد اقتصادی دولت گزارشی از توافقات انجام گرفته با نمایندگان کشورهای کره جنوبی و ژاپن در خصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در این کشورها ارائه کرد.

وی افزود: براساس اظهارات همتی به نظر می رسد در گام اول در حد یک میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی ایران در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مذاکرات دیگری نیز با کشورهای عراق و عمان داشته اند که بتوانند از منابع بانک مرکزی برای تامین نیازهای اساسی و ضروری کشور مثل کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کنند.

ربیعی در ارتباط با زلزله استان کهگیلویه و بویر احمد (سی سخت) نیز گفت: ضمن همدردی با هموطنان مناطق زلزله زده، خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت اما سرمای هوا و مشکلات ناشی از سرما نگرانی هایی برای ما داشته است. استاندار کهگیلویه و بویر احمد به همراه جمعی از مدیران استان بلافاصله پس از وقوع زلزله در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت بحران زلزله را آغاز کردند.

وی ادامه داد: همچنین وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مدیریت بحران به نمایندگی از رییس جمهور در سی سخت حضور پیدا کرده و بررسی های لازم انجام دادند.

ربیعی اظهار داشت: در اثر این زلزله ۶۸۲ واحد مسکونی شهری و ۵۸۰ واحد مسکونی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۵۸ واحد شهری و ۱۵۹ واحد روستایی در شهرستان سمیرم استان اصفهان خسارت دیده اند. هیات وزیران مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض و نیز مبلغ ۳۰۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خانواده های آسیب دیده از زلزله در استانهای کهگیلویه و بویراحمد (شهرستانهای سی سخت و دنا) و اصفهان (شهرستان سمیرم) موافقت کرد.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد برای احداث به هر خانوار شهری و روستایی ۲۰ میلیون تومان برای بلاعوض اعطا می شود. همچنین ۱۰۰ میلیون تومان به خانواده های شهری و ۸۰ میلیون تومان به خانوارهای روستایی تسهیلات پرداخت خواهد شد. برای اسکان موقت در شهرها ۲۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ربیعی همچنین گفت: رییس جمهوری دستور دادند بازسازی کلیه مناطق زلزله زده اخیر تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

کد خبر 41029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =