بازگشت ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان از سود تسهیلات صادرکنندگان در سال ۹۹

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که این سازمان بعد از بررسی پرونده بیش از ۱۰۰ صادرکننده در سال جاری، ۴ درصد از سود تسهیلات اخذ شده را که بین ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان است، از طریق ۲ بانک توسعه صادرات ایران و کشاورزی به صادرکنندگان بازمی‌گرداند.

حمید زادبوم روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز با بیان این مطلب افزود: هر صادرکننده‌ای که در سال جاری از هر بانکی تسهیلات صادراتی اخذ کرده باشد و تا پایان بهمن‌ماه نیز نزد سازمان توسعه تجارت پرونده تشکیل داده باشد، ما از طریق بانک‌های توسعه صادرات ایران و کشاورزی، ۴ درصد از سود تسهیلات را به آنها بازمی‌گردانیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ صادرکننده در سال جاری، برای دریافت ۴ درصد از سود تسهیلات اخذ شده نزد سازمان توسعه تجارت پرونده تشکیل داده‌اند و فکر می‌کنم بین ۱۵ تا ۱۷ میلیارد تومان باید از طریق این ۲ بانک به آنها بازگردانیم.

معاون وزیر صمت درباره پرداخت نیمی از هزینه‌های صادراتی حمل و نقل هوایی صادرکنندگان نیز گفت: پرونده‌هایی در این خصوص نزد سازمان توسعه تجارت تشکیل شده و در حال بررسی آنها هستیم.

زادبوم تصریح کرد: پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های حمل و نقل صادراتی بیشتر مربوط به اقلامی مانند دارو یا زعفران یا اقلام استراتژیک است و ما نیز در حال بررسی پرونده‌هایی هستیم که تا پایان بهمن‌ماه دریافت کرده‌ایم.

لغو ممنوعیت اقلام مرتبط با کرونا منوط به تصمیم ستاد لجستیک در وزارت صمت

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران درباره خواسته برخی از فعالان اقتصادی درباره لغو ممنوعیت برخی از اقلام مرتبط با کرونا از جمله ماسک، اظهار داشت: تصمیم‌گیری درباره لغو ممنوعیت صادراتی اقلام مرتبط با مقابله با کرونا، براساس تصمیمات ستاد لجستیک کرونا است که در وزارت صمت تشکیل شده و سازمان‌هایی مانند سازمان غذا و دارو و کارشناسانی از بخش‌های مختلف وزارت صمت هم در آن عضویت دارند.

وی در عین حال اعلام کرد: با این حال سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستوراتی داده و ما نیز در حال بررسی آزادسازی آنها برای صادرات هستیم.

زادبوم توضیح داد: البته لغو ممنوعیت اقلامی مانند ماسک که مرتبط با پیک کرونایی هستند و ما نمی‌دانیم که این پیک چه زمانی خواهد بود را با احتیاط بیشتری بررسی خواهیم کرد. هرچند هر کالایی را که وزارت بهداشت تایید کند، ما حساسیتی برای لغو ممنوعیت صادراتی آن نداریم.

کد خبر 41022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =