دستور واردات موز در قبال صادرات سیب ابلاغ شد

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دستور واردات موز تنها در قبال صادرات سیب، از طریق دفتر مدیرکل مقررات صادرات و واردات کشور ابلاغ شد.

به گزارش اگزیم نیوز، جلال محمودزاده روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: در راستای پیگیری اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس جهت حل مشکل صادرات سیب به ویژه محصول باغداران آذربایجان‌غربی که قطب تولید سیب کشور است، واردات موز در قبال صادرات سیب تصویب و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۴۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان مازاد بر نیاز موجود است که باید در راستای صادر شدن آن به بازارهای هدف اقدام شود.

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دستور برای جلوگیری از نابود شدن این محصول، صادر شده تا از تبدیل سیب به خوراک دام یا سیب صنعتی جلوگیری شود.

براساس این گزارش، طی هفته های اخیر مشکل انباشت سیب در سردخانه های استان و نبود صادرات از جمله مشکلات کشاورزی آذربایجان غربی بود که با دستور رییس جمهوری در پی درخواست استاندار آذربایجان غربی، این مشکل در حال حل شدن است.

آذربایجان غربی با تولید سالانه نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب درختی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است؛ این استان نزدیک ۳۰ درصد از مجموع سیب درختی کشور را تولید می‌کند.

کد خبر 41015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =