باران و برف، گوشت را گران کرد

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و مشکلات تردد، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی افزایش یافته و به ۱۳۲ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی اصغر ملکی از افزایش قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۱۸ تا ۱۲۰ هزار تومان به مغازه دار و ۱۳۲ تا ۱۳۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۲ هزار تومان

وی بارندگی‌های اخیر و کولاک برف در غرب و مشکلات ترددی را از دلایل اصلی گرانی گوشت در بازار اعلام کرد و افزود: نوسانات اخیر ارتباطی به قاچاق دام ندارد، چرا که این مساله به میزان قابل توجهی از سوی مرزبانان کنترل شده  است.

ملکی ادامه داد: البته کاهش قیمت دلار نیز انگیزه قاچاقچیان را به طور چشمگیری کاهش داده است.

روند افزایشی قیمت گوشت قرمز

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت تهران رونقی ندارد، گفت: با توجه به قدرت خرید خانوار و هزینه‌های شب عید، مردم تعجیلی در خرید گوشت ندارند، اما طبق روال همه ساله در اسفند با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه هستیم.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: بسیاری از دامداران دام‌های خود را نگه داشته‌اند تا در اسفند با نرخ بالاتر به بازار عرضه کنند.

وی در پایان ارزش هر کیلو دام زنده را ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به بارش برف و سرما و مشکلات تردد، طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو دام ۲ هزار تومان افزایش یافته که اثر خود را بر بازار گوشت گذاشته است.

کد خبر 40979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =