قیمت سیمان نصف شد

رئیس اتحادیه مصالح فروشان گفت: اگرچه قطعی برق و گاز در یک ماه اخیر قیمت هر پاکت سیمان را تا بیش از دو برابر حد معمول در بازار بالا برد اما عادی شدن شرایط قیمت این محصول را تا نصف پایین آورد و اکنون هر پاکت ۳۰ هزار تومان به خریدار عرضه می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، اسماعیل کاظمی قهی در خصوص دلایل افزایش قیمت سیمان در بازار، افزود: طی یک ماه اخیر به دلیل کمبود برق و گاز، دولت سهم انرژی کارخانه‌ها را کاهش داد و همین مساله باعث برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار مصالح‌فروشان شد که با عادی شدن شرایط تولید کارخانه‌های سیمان، قیمت این کالا نیز در بازار با افت زیادی مواجه شد.

تا حدود یک ماه پیش سیمان در تهران نایاب شده بود و همین اختلال در بخش تولید، باعث شد که نرخ سیمان در تهران با نوسان زیادی روبرو شود و مصالح‌فروشان این محصول را با قیمت‌های نامتعارفی به سازندگان مسکن عرضه کنند.

کاظمی قهی یادآور شد: قطعی برق و گاز قیمت هر پاکت سیمان را تا بیش از ۶۰ هزار تومان افزایش داده بود اما اکنون قیمت آن به کمتر از ۳۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان با اشاره به اینکه سازندگان سیمان باید به موقع و در زمان مناسب مواد اولیه مورد نیاز تولید را تهیه کنند، ادامه داد: چنانچه کارخانه‌ها یک هفته دیگر سیمان های تولیدی خود را میان خریداران توزیع کنند تا ۱۰ روز آینده قیمت هر پاکت سیمان به نرخ مصوب یعنی ۲۲ هزار تومان خواهد رسید.

افزایش ۱۵ درصدی کرایه حمل بار خبر دیگری است که رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان درباره آن سخن گفت. و

ی در این باره توضیح داد که در پنج روز اخیر با مجوز راهداری کرایه حمل و نقل ۱۵ درصد افزایش یافته و این نکته تاثیری کمی در نرخ گذاری سیمان خواهد داشت.

کد خبر 40978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =