تولید بیش از ۴۰ میلیون تن کنسانتره آهن در شرکت‌های بزرگ

میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ در ۱۰ ماهه امسال، با افزایش حدود ۴ درصدی، از مرز ۴۰ میلیون تن گذشت.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان دی، ۴۰ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۴۶ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۳۹ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۷ تن، «چادرملو» ۹ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۹۱۹ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۵ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۶۹ تن، «گهر زمین» ۳ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۴۸۲ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۸۵ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۱۷ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۷۹۸ هزار و ۹۸۵ تن، «صبانور» یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۶۵ تن، «جلال آباد» ۳۰۶ هزار و ۳۷ تن کنسانتره و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۱۷۲ هزار و ۳۳۰ تن تولید کردند.

طی ۱۰ ماهه امسال، شرکت‌های بزرگ ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۴۴ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۳۵ تن)، ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

افزایش ۵ درصدی تولید کنسانتره در دی

میزان تولیدکنسانتره در دی، ۴ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۶۴۰ تن)، ۵ درصد افزایش یافت.

میزان ارسال کنسانتره در ماه دی نیز یک میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۰۶ تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۳ تن)، حاکی از کاهش ۲ درصدی است.

کاهش ۴۸ درصدی تولید دانه بندی

شرکت‌های بزرگ، طی ۱۰ ماهه امسال، ۸۷۰ هزار و ۷۴۱ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۷۱۶ تن)، ۴۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 40975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =