خودرو شیائومی به بازار می آید

نزدیکان شرکت شیائومی از تولید خودروی این شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند که این اتومبیل می‌تواند رقیب جدی برای اپل کار و خودروی هواوی باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، اپل اولین شرکت‌ حوزه فناوری بود که از علاقه‌ حضور در بازار اتومبیل‌ها نه به عنوان تولیدکننده تجهیزات فناوری، بلکه تولیدکننده خود اتومبیل خبر داد.

مدت زمان بسیاری می شود که این شرکت مخفیانه در حال کار روی پروژه موسوم به اپل کار بود و اخیراً گزارش شده که در حال مذاکره با چند شرکت خودروسازی ژاپنی برای همکاری در تولید است.

اکنون و در ابتدای سال جدیدی میلادی، بعد از اپل، اکنون خبر رسیده که شیائومی نیز وارد بازار خودرو می شود و گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد خودروی شیائومی در دست تولید و توسعه قرار دارد.

براین اساس، رسانه‌های چینی به نقل از چندین منبع موثق اخیراً متوجه شده‌اند که شیائومی در حال کار روی توسعه اتومبیل خودش است، اما جزئیاتی از این پروژه و هدف نهایی آن در دست نیست.

منابع خبری می‌گویند پارامترهای متغیری در این موضوع وجود دارد و این نکته قطعی نیست اما یکی از افراد نزدیک به شیائومی خبر داده که این پروژه مستقیماً توسط بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، لی جون مدیریت می‌شود؛ هرچند هنوز شیائومی واکنش رسمی به این موضوع نداشته است.

لی جون در سال ۲۰۱۳ دو مرتبه با ایلان ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بزرگ تسلا در ایالات متحده دیدار کرد که از همان زمان بحث علاقه شیائومی به حضور در حوزه خودروسازی مطرح شد و اکنون به نظر می‌رسد علاقه آن‌ها برای حضور در این صنعت بیشتر هم شده است.

بنابراین اگر این کمپانی بخواهد حضور خودش در بازاری که تاکنون تجربه‌ای در آن نداشته را گسترش ببخشد و در زمینه سخت افزار الکترونیکی اتومبیل‌ها تیم تحقیق و توسعه خودش را تشکیل دهد، نباید متعجب شد.

همانطور که گفته شد تا بدین لحظه شیائومی هیچ واکنش رسمی نسبت به این موضوع نشان نداده است؛ بنابراین ممکن است که کل این گزارش شایعه‌ای بیش نباشد.

کد خبر 40974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =