وزیر صمت: ۵ تا ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با آزادسازی معادن تا پایان سال جاری، بین ۵ تا ۶ هزار معدن به سرمایه‌گذاران واگذار می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق یزد، افزود: فعال سازی معادن علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب رونق اقتصادی مناطق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساختهای ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه، اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت و بازار، برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه گفت: انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.

محمدرضا صباغیان افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.

امروز مرکز جامع سلامت سبزدشت در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر با اعتبار ۴ میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک با حضور وزیر صمت کلنگ زنی شد.

همچنین با حضور وزیر صمت، واحد تولید کنسانتره سرب و روی معدن تاجکوه بافق بهره برداری شد؛ این واحد، ظرفیت تولید سالانه ۱۴ هزار تن محصول کنسانتره سرب و روی را داراست و برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی این واحد معدنی در مجموع هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

رزم حسینی در ادامه سفر خود از سنگ آهن مرکزی ایران _ بافق و صنایع معدنی جوار آن بازدید کرد.

کد خبر 40968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =