ارز ۴۲۰۰ تومانی در جلسه فردای مجلس تعیین تکلیف می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به منظور داشتن فرصت کافی برای ارائه پیشنهادات نمایندگان در خصوص تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در سال ۱۴۰۰، ردیف مربوطه در لایحه بودجه در جلسه علنی فردای مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدباقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه)مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اعلام کرد: از آنجا که ردیف ۴ بند ب تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه به موضوع تبدیل ارز ۴۲۰۰ به ETS اشاره دارد و تعداد پیشنهادات زیادی از سوی نمایندگان در رابطه با این ردیف مطرح شده است و عده ای فرصت خواستند تا فردا نیز پیشنهادات خود را طرح کنند، تا فردا مراعا گذاشته شده و در جلسه فردا صبح به آن رسیدگی خواهد شد.

به گفته عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای واردات کالاهای اساسی و دارو تا ۶ ماهه نخست سال آینده فراهم کرده است و مشکلی از بابت تامین آن نیست. در لایحه قبلی بودجه، تعدادی از نمایندگان خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش آن به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی بودند. دولت اما با پیشنهاد نمایندگان مخالف بود.

کد خبر 40964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =