استاندار همدان: نقش‌آفرینی بخش خصوصی در دوران تحریم قابل تقدیر است

استاندار همدان گفت: نقش آفرینی بخش خصوصی همزمان با اعمال تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در همراهی با مردم و دولت برای رشد و رونق تولید و بهبود شرایط، بسیار خوب و قابل تقدیر است.

به گزارش اگزیم نیوز، «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: فعالان اقتصادی کشور و استان همدان در ۲ سال اخیر به صورت جهادی وارد میدان تولید شدند که این مشارکت و فعالیت موثر شایسته قدردانی و تجلیل است. 

وی تاکید کرد: استان همدان در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارای قابلیت و ظرفیت های بی نظیری است که بخش خصوصی موفق به اجرای طرح های ارزشمندی در این بخش ها با کمک و حمایت دولت شده است. 

استاندار همدان گفت: بخش گردشگری و صادرات با توجه به وضعیت دشوار ناشی از شیوع کرونا دچار مشکل و ضرر و زیان شده، اما به خوبی در برابر این شرایط نامساعد مقاومت کرد و به فعالیت خود ادامه داد. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان همدان همواره به ویژه در یکسال اخیر در خط مقدم مبارزه با فشارهای اقتصادی حضور داشتند و به رغم مشکلات موجود، نقش موثری را در عرصه تولید و اقتصاد ایفا کردند.

او ابراز امیدواری کرد: حضور رئیس کل بانک مرکزی در جمع فعالان اقتصادی استان همدان گره گشا باشد تا بتوانیم به مطالبات این قشر رسیدگی و مشکلات آنها را حل و فصل کنیم. 

استاندار همدان گفت: سند راهبردی توسعه استان برای سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ با بررسی دقیق منابع و ظرفیت های موجود تدوین شده و برای هر بخش نیز پروژه های خاصی تعریف شده است. 

شاهرخی افزود: درهمین ارتباط دولت با اجرای پروژه های ملی کمک بزرگی به رشد و توسعه استان همدان کرد به نحوی که استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و دراین میان نقش و مشارکت بخش خصوصی بسیار چشمگیر و موثر است. 

در این نشست روسای اتحادیه سیب زمینی کاران، کشمش و خشکبار، مرغداران گوشتی و چند واحد تولیدی مشکلات خود را مطرح و خواستار بازنگری  و اصلاح فرایند ارزش گذاری کالاهای صادراتی شدند. 

تسهیل شرایط صادرات و تعهدات ارزی و اختصاص ارز برای واردات برخی از مواد اولیه و همچنین تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به اصناف آسیب دیده از کرونا از دیگر خواسته های تولید کنندگان و بازرگانان استان همدان در این جلسه بود. 

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی شامگاه جمعه و در سفری رسمی برای دیدار و گفت وگو با مقامات استان، فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و بازدید از چند طرح اقتصادی وارد همدان شد. 

دیدار و گفت وگو با مقامات استان، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان از جمله برنامه های رییس کل بانک مرکزی در جریان سفر ۲ روزه به استان همدان است. 

کد خبر 40940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =