طلا در بازارهای جهانی گران شد

به دنبال افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی دولت آمریکا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای رقیب تضعیف شد و قیمت طلا در معاملات جهانی  امروز دوشنبه شاهد اندکی افزایش بود.

به گزارش اگزیم نیوز، طی معاملات جهانی در اولین روز از هفته(دوشنبه)هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد رشد به یک هزار و ۸۲۵ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد نیز در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۱۶ درصد رشد به یک هزار و ۸۲۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ارزش فلز پلاتین نیز امروز با ۲.۱۴ درصد رشد به یک هزار و ۲۸۳ دلار و ۲۵ سنت رسید و بالاترین رقم بیش از ۶ سال گذشته را تجربه کرد.

قابل ذکر است که کاهش محدودیت های قرنطینه ای و احتمال افزایش تقاضا برای خرید خودرو سبب بالا رفتن قیمت پلاتین شده است. این فلز گرانبها در ساخت سیستم های کاهش میزان آلایندگی خودروها استقاده فراوانی دارد.

همچنین انتظارات تورمی در آمریکا با اندکی افزایش به بالاترین رقم در طی ۶ سال گذشته رسیده که بالا رفتن انتظارات تورمی سبب افزایش انگیزه برای خرید طلا می شود.

اخبار منتشر شده از اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با گروهی از مقامات محلی از هر دو حزب مطرح آمریکا جلسه گذاشت و تلاش کرد تا کنگره را به سمت تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری اش سوق دهد بر تقویت ارزش طلا اثر گذاشت به طوری که جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا روز جمعه از وزرای دارایی کشورهای عضو گروه ۷ خواست تا با اقدامات محرک مالی گسترده به ترمیم اقتصاد جهانی و خروج از بحران ناشی از شیوع کرونا کمک کنند.

همچنین امروز نرخ برابری ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلیس شاهد کاهش بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

کد خبر 40855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =