کارت‌های هدیه بانکی جایگزین طلا و سکه شد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: نوسانات اخیر بازار ارز، موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده تا جایی که مردم دیگر توان خرید نداشته و کارت های هدیه را جایگزین آنها کرده اند.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه تعدیل قیمت ارز و کاهش تقاضا در روز جاری موجب کاهش نسبی نرخ ها در بازار شده است، تصریح کرد: درحالی که ارزش جهانی طلا کاهش داشته، قیمت ها در ایران نسبت به روزهای گذشته همچنان افزایشی است؛ ضمن آنکه بهای دلار مجدداً به کانال ۲۶ هزار تومان برگشته است.

کشتی آرای درباره قیمت‌های امروز طلا و سکه با توجه به تغییرات چند باره و بالا و پایین شدن؛ گفت: نرخ هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،‌ ربع سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش تقاضا برای خرید سکه موجب افزایش حباب سکه به ۶۲۰ هزار تومان شده است، افزود: در حال حاضر نیم و ربع سکه و سکه گرمی نیز با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا، دارای حباب شده اند.

وی ادامه داد: انتظار ما این بود که با شروع ماه رجب تقاضا برای خرید طلا و جواهر افزایش یابد ولی این بخش همچنان با رکود مواجه است و اگر طلا و سکه ای خریده می شود، بیشتر با هدف پس انداز صورت می گیرد؛ در سال‌های گذشته مردم برای دادن عیدی سکه هدیه می کردند ولی امسال با توجه به گران شدن طلا و سکه، مردم بیشتر ترجیح می‌دهند از کارت‌های هدیه بانکی استفاده کنند.

کد خبر 40852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =