ظروف مسی ساخت چین و هند جایگزین محصولات ایرانی

رئیس اتحادیه فلزات رنگین تهران گفت: محصولات هندی و چینی به دلیل پایین بودن هزینه تولید، ارزان قیمت بوده لذا در حجم زیادی وارد کشور شده و جایگزین محصولات ایرانی شده است.

به گزارش اگزیم نیوز،عبداله اقبالی، با اشاره به واردات بی رویه ظروف مسی، افزود: عمده این محصولات از چین، کره جنوبی، مالزی و تایوان وارد می شود، حجم آن تا حدی زیاد است که امروزه کارخانه های تولیدی ما تنها با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت نصب شده کار می کنند.

وی ادامه داد: واردکنندگان با توجه به شناختی که از بازار دارند، مواد اولیه مورد نیاز را وارد کرده و به تولیدکنندگان می فروشند اما به دلیل مشکلات موجود در مراودات پولی و بانکی برای خرید مواد اولیه و انتقال کالا و تجهیزات به ایران به علت تحریم، ترجیح می دهند، دیگر تولید نکنند.

این فعال بخش خصوصی، تحریم ها را منشاء مشکلات تولیدکنندگان این واحدها دانست و ادامه داد: مباحثی همچون بیمه و مالیات باعث ایجاد اخلال در کار تولیدکنندگان شده است. در بحث تحریم های خارجی نیز واردات مواد اولیه دچار مشکلات زیادی شده است. به طور مثال ورق استیل، شمش قلع و نیکل در داخل تولید نمی شود و نرخ آن تابع قیمت های جهانی بوده به طوری که تولیدکنندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز در این زمینه با چالش جدی مواجه شده اند.

اقبالی تصریح کرد: زمانی که فلز و شمش مس گران می شود و قیمت ارز افزایش می یابد، نمی توان در بازارهای جهانی رقابت کرد و این در حالی است که تا سه سال گذشته محصولات ایرانی به کشورهای مختلف صادر می شد و کشورهای آسیای میانه مخاطبان ثابت این نوع محصولات بودند.

کد خبر 40845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =