چهار پلتفرم تامین مالی مبتنی بر سهام مجوز فعالیت گرفتند

مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صدور مجوز فعالیت برای چهار پلتفرم تامین مالی جمعی برای تامین سرمایه شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد مرفوع، درباره فعالیت در حوزه تامین مالی جمعی، گفت: با تدوین دستورالعمل مصوب شورای عالی بورس، اگر کسی قصد فعالیت در مدل تامین مالی جمعی مبتنی بر سهام را دارد موظف است الزامات قانونی تعیین شده را رعایت کند.

وی ابزار تامین مالی جمعی را متشکل از پلتفرم (سکوی عامل)، متقاضی (صاحب طرح) و سرمایه‌گذار (مشارکت کننده) عنوان کرد و افزود: عاملان با معرفی سکوهای خود به کارگروه و احراز شرایط مربوط مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد.

مرفوع، با بیان اینکه تاکنون چهار پلتفرم تامین مالی جمعی متعلق به چهار شرکت مالی خصوصی مجوز فعالیت دریافت کردند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن هفت پلتفرم دیگر نیز موافقت اصولی گرفته‌اند. یکی از این پلتفرم‌های مالی به عنوان نخستین سکوی تامین مالی جمعی، در هفته گذشته موفق به جمع آوری یک میلیارد تومان برای اولین طرح خود برای یک شرکت دانش بنیان شد.

مدیر کل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی با اشاره به اینکه این روش تامین مالی برای پروژه‌های کوچک و متوسط شرکت‌های دانش‌بنیان کارآمد است، یادآور شد: این شرکت ها می‌توانند با کمک این روش به جذب سرمایه اقدام کنند.

مرفوع ادامه داد: ایده یا طرح شرکت‌هایی که به جذب سرمایه نیاز دارند پس از بررسی در این سکوها ثبت می شود تا اقدام به جمع آوری سرمایه‌های خرد مردمی شود. متقاضی یا صاحب طرح باید حداقل ۱۰ درصد مبلغ طرح را خود تامین کند و طرح‌های ارائه شده باید در داخل ایران باشد اما مشارکت ایرانیان خارج از کشور بلامانع است.

به گفته وی جذب سرمایه از بیرون مرزها امکانپذیر است.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، مدیرکل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران در سود و زیان طرح‌ها شریک هستند، اظهار کرد: سقف هر طرح ۱۰ میلیارد تومان و مجموع طرح‌های باز هر عامل ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 40814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =