نرخ بیمه بدنه با رفع نوسانات قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ تعدیل می‌شود

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها سال ۱۴۰۰ نوسانات قیمت خودرو مانند سال جاری نخواهد بود درنتیجه نرخ بیمه بدنه نیز تعدیل خواهد شد.

 غلامرضا سلیمانی امیری در گفت و گویی در دزفول با بیان اینکه قیمت خودرو طبق پیش بینی‌ها با رفع نوسانات در سال آینده تعدیل و منطقی می‌شود، ادامه داد: افزایش نرخ بیمه در سال جاری متاثر از افزایش قیمت خودرو بود ضمن اینکه نرخ بیمه بستگی به میزان تعهد شرکت بیمه‌ای در قبال پرداخت هزینه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه بیمه شخص ثالث تحت تاثیر نرخ دیه است، افزود: معمولا تا ۱۵ اسفند هر سال قوه قضاییه بررسی‌هایی در رابطه با نرخ دیه انجام می‌دهد و بعد از تصویب، نرخ را به بیمه مرکزی اعلام می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی اظهار داشت: بیمه مرکزی براساس اعلام قوه قضاییه جلسه شورای عالی برگزار و بررسی کارشناسی را آغاز می‌کند و در نهایت با توجه به عملکرد بیمه شخص ثالت و خسارت‌های پرداخت شده براساس نرخ دیه، نرخ حق بیمه را تا پایان سال تعیین و برای سال بعد ابلاغ می‌کند.

فروش اینترنتی بیمه لطمه‌ای به فعالیت نمایندگی‌ها نخواهد زد

سلیمانی امیری درخصوص تکلیف نمایندگی‌های فروش بیمه با توجه به ایجاد بستر فروش اینترنتی شرکت‌های بیمه‌ای گفت: ایجاد شبکه فروش اینترنتی، دیجیتالی و الکترونیکی در راستای توسعه شبکه فروش است و شبکه فروش را در رابطه با فروش بیمه‌ای توانمند و مقتدرتر می‌کند.

وی ادامه داد: نمایندگی‌ها و شرکت‌های حقوقی نمایندگی بیمه‌ای می‌توانند با استفاده از این ابزار برای توسعه صنعت بیمه در سطح کشور فعالیت بیشتری داشته باشند لذا نه تنها حذف نمایندگی‌ها مدنظر نیست بلکه قصد توسعه آنها را داریم.

سلیمانی امیری افزود: در دنیای جدید، توسعه اگر بدون ابزارهای الکترونیکی، سامانه‌ها و نرم افزارها صورت گیرد، موفق نخواهد بود از این رو باید از تکنولوژی‌های مدرن برای توسعه شبکه فروش و فعالیت نمایندگی‌ها در صنعت بیمه استفاده کنیم.

هیات موسس برای بازار متشکل از صنعت بیمه تعیین شد

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی درخصوص تشکیل بازار متشکل از صنعت بیمه گفت: هیات موسس برای این بازار تعریف و تعیین شده و بر روی مباحث مرتبط در کمیته‌ای به صورت جدی کار می‌شود.

وی افزود: بازار متشکل از صنعت بیمه جزو بازارهایی است که می‌تواند نرخ فنی استخراج و به اصطلاح برای بحث بیمه‌ای کشف قیمت کند.

سلیمانی امیری بیان کرد: این کمیته کار خود را ادامه می‌دهد و جلسات آن با حضور سندیکا، مدیران شرکت‌های بیمه‌ای و کارشناسان برگزار می‌شوند و امیدواریم سریعتر به یک ساختار منظم دست یابد و به نتیجه برسد.

صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی سال آینده عملیاتی می‌شود

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه یکی از کارهای خوب کشور مصوبه یا قانونی شدن صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در سال ۹۹ بود که پیش بینی می‌کنیم در ۱۴۰۰ عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی شاهد افزایش حق بیمه در سطح کشور و افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.

وی افزود: این صندوق به نوعی فرهنگ بیمه‌ای را به تمام بخش‌های ساختمان‌های مسکونی توسعه می‌دهد و بعد از آن به سمت بیمه واحدهای تجاری در برابر حوادث طبیعی خواهیم رفت که امیدواریم با این کار نیز توسعه بیمه‌ای در سطح کشور رخ دهد. 

دفتر مرکزی بیمه دانا در شمال خوزستان روز یکشنبه با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید و با افتتاح آن به طور مستقیم برای هشت نفر اشتغالزایی شد.

دفتر بیمه دانا شمال خوزستان به جمعیتی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک، گتوند و لالی خدمات بیمه‌ای ارایه خواهد داد.

رئیس کل بیمه مرکزی و دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از روز گذشته (شنبه) در سفری سه روزه برای بازدید و بهره برداری از چند شعبه بیمه و همچنین شرکت در چند نشست به استان خوزستان سفر کردند.

کد خبر 40474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =