وزیر صمت از برگشت یک هزار و ۲۰۰ کارخانه در کشور به چرخه تولید خبر داد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل کشور دوباره راه اندازی شده یا به چرخه تولید برگشته اند که ۴۷ مورد آن مربوط به استان خوزستان بوده است.

علیرضا رزم حسینی در آیین بهره برداری از کارخانه پارس کیمیا کلر شوشتر بیان کرد: راه اندازی این پروژه مطابق بندهای ۱۳ و ۱۵ سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، در این دو بند به شفافیت مطرح شده که ما در حوزه صنایع باید در زمینه تامین و همچنین افزایش ارزش افزوده صنعتی و صادرات کالاهایی که می‌توانند برای کشور ارزآوری داشته باشند، اقدام کنیم.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران کارخانه پارس کیمیا کلر شوشتر با استفاده از دانش روز موفق شدند فاز اول این کارخانه را که یک نوع پارک فناوری است، افتتاح کنند و جا دارد از همه مسئولانی که در اجرای این پروژه کمک کردند، تشکر کنم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بیان کرد: سیاست وزارت صمت در حوزه صنعت، ارتقا ارزش افزوده صنعتی است، متوسط ارزش صادراتی ما پایین است که ضرورت دارد با راه اندازی کارخانه ها آن را به دو برابر افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با این وجود، به رغم تحریم ها بیشتر کارخانه های ما در ۲ یا سه شیفت مشغول فعالیت هستند که این یک دستاورد بزرگ در زمان تحریم است که در این زمینه باید قدردان کارآفرینان صنایع مختلف باشیم.

رزم حسینی گفت: خوزستان از جمله استان‌های شاخص‌ امید به کارآفرینی، زندگی، اشتغال و اقتصاد کشور صدور گواهی تاسیس واحدهای صنعتی تولیدی است که خوشبختانه در ۱۰ ماهه اخیر در مقایسه با سال گذشته این امر در کشور ۳۸ درصد افزایش داشته ولی در استان خوزستان ۴۴ درصد افزایش داشته است .

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز گذشته به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

کد خبر 40451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =