رییس کل بیمه مرکزی: تنها از ۳۰ درصد ظرفیت بیمه کشور استفاده می‌شود

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه باید بیمه‌ها در افزایش پوشش بیمه‌ای تلاش بیشتری داشته باشند گفت: تنها از ۳۰ درصد ظرفیت بیمه در کشور استفاده می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، غلامرضا سلیمانی امیری روز شنبه در آیین گشایش شعبه انقلاب بیمه آسیا در اهواز بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت کشور می‌توانند از بیمه استفاده کنند اما هنوز برای پوشش بیمه‌ای این میزان جمعیت کاری نشده است.
وی گفت: در سفر خود به خوزستان قصد داریم که دلیل پایین بودن نفوذ ضریب بیمه در این استان را آسیب شناسی ، و دلیل پایین بودن فرهنگ استفاده از بیمه را در این استان بررسی کنیم.
سلیمانی امیری ادامه داد: مدیران شعب و سرپرستی‌های بیمه در خوزستان باید تلاش بیشتری را برای پوشش بیمه‌ای در استان داشته باشند.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه در خوزستان باید جهش داشته باشد گفت: ضریب نفود بیمه در خوزستان ۰.۸ درصد است و از میانگین کشوری ۲.۶۶ بسیار پایین‌تر است. باید برای افزایش این میانگین نهایت تلاش در استان انجام شود.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: در خوزستان در بحث بیمه شخص ثالث با مشکلی روبه رو نیستیم و باید از بیمه در بخش درمان و بیمه عمر بیشتر استفاده شود.
وی بیان کرد: در حال حرکت به سمتی هستیم که شرکت‌های بیمه‌ای به دنبال گرفتن مجوز از بیمه مرکزی نباشند و طرح ها و ایده‌های نو و جدید را ارایه دهند.
سلیمانی امیری ادامه داد: بیمه آسیا جایگاه نخست را در بین شرکت‌های بیمه‌ای در میزان سرمایه گذاری و انعقاد قرارداد و دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت دارد.
طبق اعلام بیمه آسیا در کشور هفت میلیون بیمه گذار زیرپوشش این بیمه هستند و روزانه یکصد میلیارد ریال خسارت پرداخت می‌کند.

رییس کل بیمه مرکزی در سفر سه روزه خود به خوزستان افتتاح چند طرح بیمه‌ای و بازدید از مراکز وابسته به بیمه را در برنامه خود دارد.

 

 

کد خبر 40420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =