مهلت یک ماهه به مهاجران افغانستانی برای دریافت کد شهاب

رییس کل بانک مرکزی با مهلت یک ماهه به دارندگان حساب های فاقد کد شهاب از جمله حساب‌های مهاجران افغانستانی موافقت کرده هرچند که این مهلت برای آخرین بار در نظر گرفته شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، ‌ مسدود شدن کارت‌های بانکی مهاجرین افغانستانی از صبح روز پنج‌شنبه باعث شد تا جمعی از این افراد مقابل شعب بانکی تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت حساب بانکی‌شان شوند.

برخی از این افراد می گویند: بانک بدون اطلاع قبلی، کارت بانکی ما را باطل کرده است بی آنکه از قبل هشداری داده باشد! دغدغه اصلی این گروه وضعیت امرار معاش بعد از باطل شدن کارت‌های بانکی‌شان است. تعدادی از مهاجرین که طی روز گذشته در اعتراض به این وضعیت مقابل بانک ها تجمع کرده بودند نیز می گویند بیمارشان در بیمارستان است و نمی توانند هزینه های درمان را پرداخت کنند.

بررسی دلایل ابطال کارت‌های بانکی مهاجرین بیانگر آن است که از روز پنج‌شنبه بانک های صادرات و تجارت در راستای سیاست‌های مبارزه با پولشویی، مانع از تراکنش کارت‌هایی شده‌اند که اطلاعات صاحبان آن کارت‌ها نزد شعب کامل نیست.

آن‌طور که مسئولان بانکی می گویند اطلاع رسانی در این خصوص از یک سال و نیم قبل آغاز شده بود و بانک ها به تمامی مشتریان از جمله اتباع خارجی هشدار داده بودند که سریعتر نسبت به اعلام کد شهاب، کد ملی یا کد اتباع خود نزد شعب بانکی اقدام کنند.

بعد از این اطلاع رسانی ها بیش از ۸۰ درصد از مشتریان اتباع خارجی به شعب بانکی مراجعه کرده و کد اتباع خود را به بانک اعلام کرده‌اند ولی کارت بانکی ۲۰ درصد باقی مانده که هنوز کد اتباع خود را به بانک اعلام نکرده اند در روز پنج‌شنبه غیرفعال شد.

البته ارائه خدمات بانکی به این افراد در شعب ادامه داشته ولی کارت بانکی آنها مسدود شده بود. با این حال با موافقت رییس کل بانک مرکزی، بانک های عامل یک ماه دیگر به این گروه از مشتریان بانکی فرصت داده‌اند تا کد اتباع خود را به بانک اعلام کنند و اگر بعد از این فرصت داده شده، اتباع خارجی کد اتباع خود را به بانک اعلام نکردند، ‌ کارت‌های بانکی آنها بار دیگر غیرفعال خواهد شد.

کد خبر 40387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =