تولید یک میلیون خانه در سال

با ورود کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به مباحث تامین مالی ساختمان، سالانه یک میلیون مسکن در کشور تولید و ساخته می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، احمد محرم زاده با اشاره به افزایش تولید و ساخت خانه توسط  بخش دولتی گفت: در این رابطه صندوقی تحت عنوان اقساط بازگشتی از سوی مردم و مالیات خانه‌های خالی تاسیس شده تا به دولت در خصوص ساخت خانه کمک شود.

وی افزود: تمام ساز و کارهای لازم برای این طرح کمیسیون عمران که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای آورده، اتخاذ شده است. ریاست صندوق تأمین مالی مسکن که مجلس آن را تصویب کرده نیز با شخص وزیر راه و شهرسازی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: دولت در طرح ساخت مسکن؛ زمین‌هایی با قرارداد ۹۹ ساله در اختیار خواهد داشت و از طرفی مکلف به تأمین زیرساخت‌های لازم برای احداث می شود.

محرم زاده با ذکر اینکه یک میلیون واحد مسکونی شامل ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد در روستاها ساخته خواهد شد، گفت: اولویت تحویل این واحدهای مسکونی با خانواده‌های فاقد مسکن و اقشار کم‌درآمد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از کم‌توجهی دولت به بخش مسکن طی ۷ سال گذشته، افزود: متأسفانه  این رویکرد باعث شده تا حوزه مسکن بیشترین هزینه را به مردم تحمیل کند به طوری که مجلس شورای اسلامی با ورود به این حوزه قصد گره‌گشایی از مشکلات مردم را دارد.

وی دریافت مالیات از خانه‌های خالی را از اولویت های کاری مجلس دانست و ادامه داد: از آنجا که خانواده‌های بسیاری فاقد مسکن هستند و برخی‌ها افراد نیز خانه‌هایی را که ساخته‌اند نه به فروش می‌رسانند و نه مالیاتش را پرداخت می کنند؛

بنابراین ورود مجلس به این موضوع حائز اهمیت است.

کد خبر 40249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =