۹۰ هزار میلیارد ریال مابه التفاوت یارانه به بخش کشاورزی پیشنهاد شد

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: با مذاکرات صورت گرفته در تلفیق و تلاش‌ های کمیسیون امسال از محل تبصره ۱۴، پیشنهاد ۹۰ هزار میلیارد ریال ماوالتفاوت یارانه به بخش کشاورزی داده شده است.

سیدجواد ساداتی نژادی شامگاه پنجشنبه در بازدید از طرح‌های کشاورزی منطقه شرق استان هرمزگان افزود: در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم بالای ۳۵۰ هزار میلیارد ریال از این محل به غیر از تسهیلات بانک کشاورزی، تسهیلات ارزان قیمت را به توسعه گلخانه و آبزی پروری اضافه کنیم که بخشی از آن به استان هرمزگان تعلق می‌گیرد.
وی اظهارداشت: برای توسعه محصولات کشاورزی یک فراموشی و عقب ماندگی در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی وجود دارد که بایستی جبران شود.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در اولویت نخست بایستی قطب‌های مهم کشاورزی کشور را دید تا بتوان مسائل و مشکلات آن را در حوزه نظارت و قانونگذاری مجلس احصا کرد.
وی افزود: با توجه به عزم کمیسیون کشاورزی و نگاه این دوره مجلس به کشاورزی، تمام تلاشمان را در ایجاد فرصت برای کمک به توسعه کشاورزی می‌کنیم.
ساداتی نژادی ادامه داد: در سه ماه نخست مجلس یازدهم احصای خرید تضمینی گندم اتفاق افتاد که این نشان دهنده نقش مهم مجلس در حوزه اقتصاد کشاورزی دارد.

شرق هرمزگان مهم‌ترین قطب کشاورزی کشور 
به گفته رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، شرق استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین قطب های کشاورزی کشور در زمینه میوه‌های گرمسیری و آبزیان می‌باشد.
وی  با بیان اینکه در شهرستان رودان از توابع هرمزگان ظرفیت‌های خوبی برای فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد و تاکنون اقدام‌های بسیار خوبی نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی ظرفیت بسیار بالاتری در تولید محصولات گلخانه‌ها وجود دارد و مطالبه بازار هدف برای این گونه محصولات نیز بسیار بالاست.
وی در پایان اظهارامیدواری کرد: بعد از بازدید از منطقه شرق هرمزگان جمع بندی نهایی در استانداری انجام می‌شود تا در ۲ هفته آینده، اتفاقات خوبی نصیب کشاورزی این منطقه شود.

 

 

کد خبر 40157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =