خوشبینی در بازارهای آسیایی با روی کار آمدن بایدن

فرانس‌پرس در گزارشی به بررسی واکنش بازارهای آسیایی پس روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و نوشته است با تصمیم‌های اتخاذ شده مربوط به کنترل بیماری کرونا، سرمایه گذاران آسیایی نسبت به بهبود رشد اقتصاد جهانی خوشبین هستند.

به گزارش روز پنج شنبه فرانس پرس، بایدن بلافاصله پس ازآنکه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد، چندین مورد از دستورهای اجرایی دونالد ترامپ از جمله بازگشت این کشور به سازمان بهداشت جهانی، توافق آب و هوایی پاریس، منع مهاجرت از کشورهای مسلمان را لغو و فرمان های اجرایی خود را صادر کرد.

بایدن که ظهر چهارشنبه به طور رسمی رئیس جمهوری آمریکا شده است، در نخستین روز فعالیت خود، همچنین از وزارت آموزش خواست تا وقفه جاری در بازپرداخت وام‌های دانشجویی و بهره آن را برای میلیون‌ها آمریکایی‌ که وام دانشجویی فدرال دریافت کرده‌اند، تمدید کند.

رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی دیگر ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا را لغو کرد. به موجب فرمان اجرایی ترامپ که در بدو ورود به کاخ سفید امضا شده بود ورود اتباع ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن به آمریکا منع شده بود.

بایدن همچنین برنامه خود را برای احیای اقتصاد آمریکا که به سبب شیوع کرونا ضربه خورده اعلام کرد.

طرح احیای اقتصادی بایدن شامل پرداخت  یک هزار و ۴۰۰ دلار به هر آمریکایی است.

وی همچنین از طرحی اقتصادی به ارزش یک تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلار خبر داد که براساس آن کسب و کارهای خرد و خانواده های آمریکایی در برابر آسیب‌های گسترده ناشی از همه گیری کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

گزارش های خبری نشان می‌دهد، سرمایه گذران از طرحهای بایدن الستقبال کرده اند که سبب بازگشت رونق اقتصادی به بازارهای جهانی می‌شود.

سرمایه گذاران بر این باورند طرح‌های بایدن سبب از بین رفتن نگرانی‌های ناشی از افزایش مالیات و بی‌نظمی‌های بازارهای جهانی میشود که به سبب شیوع بیماری کرونا با مشکلات فراونی روبرو شده است.

با روی کارآمدن بایدن، اکثر شاخص‌های بورسهای جهانی در وال استریت و بازارهای آسیایی از جمله شاخصهای بورس در توکیو، شانگهای، سیدنی، سئول، سنگاپور، تایپه، جاکارتا و ویلینگتون سبز پوش شده اند.

 

 

کد خبر 40144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =