محصولات فولادی باید در بورس کالا عرضه شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در دستور کار مجلس است که در صورت تصویب نهایی، محصولات فولادی باید با هدف ساماندهی بازار در بورس کالا عرضه شود.

«رضا تقی پور» شامگاه چهارشنبه همراه با برخی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان بازدید از یک واحد صنعتی شهرستان ساوه به خبرنگاران، گفت: تحقق صادرات محصولات فولادی زمانی اتفاق می افتاد که این کالاها پس از تامین نیاز خریداران داخلی در بورس عرضه شود.
وی اظهار کرد: اینکه شمش های فولادی کشور بدون تامین نیازهای داخلی به سایر کشورها صادر شود مسأله ای بی معنا است.
به گفته او مشکلات و نابسامانی هایی که در هفته های نخست امسال در بازار فولاد ایجاد و باعث افزایش ۳۵۰ درصدی قیمت محصولات فولادی نسبت به اسفند ۹۸ شد متاثر از مدیریت نادرست زنجیره تولید بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی بازار محصولات فولادی طرحی در دستور کار مجلس قرار دارد که کلیات آن نیز تصویب شد و جزئیات آن در کمیسیون صنایع و معادن در حال نهایی شدن است و امیدواریم به زودی در صحن علنی به رای گذاشته شود.
تقی پور گفت: باید در زنجیره تولید افرادی که مواد اولیه خریداری می کنند از سوی کمیته رصد و پایش وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی شوند و سهمیه ها نیز به روز باشد و از اینکه کالای تولیدی در کنترل دلالان بیفتد نیز جلوگیری به عمل آید.
وی تاکید کرد: تولیدکنندگان محصولات فولادی نیز به هیچ عنوان حق فروش مواد اولیه خریداری شده در بورس را ندارند.
تقی پور پیشنهاد کرد که در کنار بورس کالای فعلی، ۲ بازار بورس دیگر ایجاد شود تا از  انحصار کالاها در دست عده ای و عرضه قطره چکانی و افزایش کاذب قیمت ها جلوگیری شود.
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه پس از حضور در شهرک صنعتی مامونیه و بازدید از یک واحد صنعتی به ساوه سفر کردند و یکی از کارخانه های تولید لوله را بازدید نمودند.

 

 

کد خبر 40138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =