وزیر صمت: دولت درصدد حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌ کنندگان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوه نامه دولت در زمینه قیمت‌گذاری برخی محصولات گفت: این شیوه‌نامه توسط کارشناسان تایید شده و در این زمینه دولت درپی حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور است.

ه گزارش اگزیم نیوز، علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مداخله نکردن دولت در قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس، افزود: شیوه‌نامه فولاد مصوب ستاد اقتصادی دولت اصلا دستوری نیست و عین رقابتی بودن در بازار را اثبات می‌کند.

وی اظهار داشت: قیمت اولیه فولاد در تمام دنیا توسط تولیدکنندگان و بازار تعیین می‌شود و قیمت واقعی پس از عرضه کالا به بازار رقابت بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان شکل می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور امروز در شرایط اقتصادی خاص قرار دارد که باید به بخش‌های مختلف از جمله ساختمان‌سازی کمک کنیم لذا شایعات و تحلیل‌های ناصحیح کاملا غیرمنصفانه است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تولید کشور است، ادامه داد: وزارت صمت جهش تولید فولاد را طی ۴۰ سال گذشته به صورت گام به گام محقق کرده است.

رزم حسینی با بیان اینکه بورس کالا توسط این وزارتخانه تشکیل شده است، گفت: مدافع بورس هستیم که طبق ساز و کاری مشخص با عرضه منطقی به بازار وارد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه سه‌شنبه به‌منظور شرکت در مراسم نخستین سالگرد شهادت همرزمش در لشکر ۴۱ ثارالله سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وارد کرمان و پس از شرکت در این مراسمات، عصر پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان حاضر شد.

رزم حسینی همچنین شامگاه پنجشنبه در جمع همرزمان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در محل بیت الزهرا (س) و منزل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یافت و این دیدار به منظور مرور خاطرات سردار دل‌ها صورت گرفته بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمعه در ادامه این سفر خود به استان کرمان، باهدف کلنگ‌زنی، افتتاح و بازدید از چند پروژه به شهرستان‌های شهربابک و رفسنجان سفر می‌کند.

کد خبر 39729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =