کسب منافع صادراتی با رعایت استاندارد بسته‌بندی کالای ایرانی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای این که بتوانیم در بازارهای جهانی منافع لازم را کسب کنیم باید استانداردهای بسته‌بندی با کیفیت محصولات و کالاها را رعایت کنیم.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، «عزت‌الله اکبری» در بازدید مشترک با «حسن زمانی» مدیرعامل این شرکت از بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در جریان آخرین پیشرفت و همچنین موانع پیش روی این صنعت قرار گرفت.

وی با ابراز رضایت از روند برگزاری نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته، اظهار داشت: بسته بندی اساس صادرات است که هویت یک کشور را نشان می دهد و یکی از راه های اساسی و ضروری در عرصه صادرات بحث چاپ و بسته بندی کالاها محسوب می شود.

اکبری تصریح کرد: بحث صادرات و توزیع کالای ایرانی در سراسر دنیا فارغ از ارزش مالی که به همراه دارد از جنبه های مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی حایز اهمیت است که باید به درستی مدیریت شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به تعامل و همکاری خوب مجلس با تولید کنندگان گفت: با هماهنگی های لازم در جهت رفع موانع و مشکلات صنایع  اقدامات خوبی صورت گرفته است.

همچنین زمانی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها را با تدابیر ویژه و در بالاترین سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا پایان سال ادامه خواهیم داد و در راستای بازدید مجازی علاقه مندان به صنعت نمایشگاهی بسترهای های مناسب را فراهم کرده ایم و با استفاده از ایده شهر هوشمند در آینده نزدیک بازدید بصورت فضای مجازی را از آنچه در حال حاضر می باشد قوی تر خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: صنعت نمایشگاهی به عنوان ویترین صادرات و تجارت در جهت رونق اقتصادی و شکوفایی صنایع همکاری های خوبی با دستگاه ها و تولید کنندگان دارد .

اکبری اظهار کرد : امروزه از مهم ترین ابزارهای توسعه صادرات و فروش بحث بسته بندی زیبای کالاها است که جلوی فروش محصولات بصورت فله ای و خام فروشی را خواهد گرفت و ارزش افزوده بالایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین آلات وابسته تهران از ۱۳ تا ۱۶ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

با آغاز شیوع کرونا از اسفندماه سال ۹۸ و اعمال تعطیلی و محدودیت در کشور، برگزاری نمایشگاه ها نیز به تعویق افتاد و تاکنون نیز این صنعت در کشور با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

 

 

کد خبر 39599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =