مسیر رفت قطعه ٢ آزادراه تهران- شمال تا پایان دولت افتتاح می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از بزرگترین تونل خاورمیانه در منطقه دو آزادراه تهران-‌شمال از تکمیل مسیر رفت قطعه دو این آزادراه تا پایان دولت خبر داد و گفت: ساخت این قطعه آزادراه، ٣ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

محمدباقر نوبخت امروز (جمعه) در بازدید مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، با اشاره به میزان اعتبار تخصیص داده شده برای تکمیل این قطعه از آزادراه، اظهار کرد: از آخرین بازدید ما از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال در تیرماه، تا امروز ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این قطعه از آزادراه سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلیومتر از مسیر به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه ۲ نیز بیش از ۵ کیلومتر از مسیر تردد به سمت شمال کاهش می یابد.

وی با اشاره به احداث تونل البرز شرقی در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال افزود: اکنون این تونل که بیش از ۶۴۰۰ متر طول دارد، در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده، عملیات عمرانی این تونل تکمیل می شود.

قطعه دوم آزادراه تهران شمال که طولی معادل ۲۲ کیلومتر دارد و بیش از ۹۰ درصد آن، تونل است تا پایان دولت دوازدهم مسیر رفت آن تکمیل می شود و برای پایان کل آزادراه تهران شمال، تنها ۴۷ کیلومتر باقی خواهد ماند. دولت مصمم است با همکاری بنیاد مستضعفان تا پایان امسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران شمال سرمایه گذاری کند و تمامی برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده در حال تحقق است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به همزمانی این بازدید با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما خوشحالیم که در سالروز شهادت سردار سلیمانی، این پیام را به دشمنان ایران بدهیم که یاران حاج قاسم، نه تنها برای تامین امنیت کشور، بلکه برای تامین رفاه و آسایش مردم، شبانه روزی در تلاشند و علی رغم تمام خباثت های دشمنان، ما در مسیر پیشرفت قرار داریم.

وی با تقدیر از بنیاد مستضعفان در همراهی با دولت برای تکمیل آزادراه تهران شمال گفت: لازم است تا من از بنیاد مستضعفان که بسیار پرانگیزه و با نشاط در کنار دولت هستند تا طبق برنامه ریزی، کارها انجام شود تقدیر و تشکر کنم.

نوبخت با بیان اینکه هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، بیش از پیش بینی ها و برآوردهای اولیه بوده، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، ۲ هزار میلیارد تومان بود ولی با توجه به تورم کشور، برآورد ما این است که این رقم تا ۳۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت و بنیاد مستضعفان که هر کدام ۵۰ درصد این سرمایه گذاری را متقبل می شوند، مصمم هستند که با تخصیص هرچه سریعتر، این پروژه به اتمام برسد چراکه با طولانی شدن زمان پروژه، تکمیل آن گرانتر خواهد شد.

 

 

کد خبر 39520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =