طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با استمرار صادرات نفت خام درحال اجراست

استاندار هرمزگان گفت: طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک با هدف تضمین استمرار صادرات نفت خام در سواحل مکران اجرا می‌شود.

 به گزارش اگزیم نیوز، فریدون همتی روز جمعه در بازدید و بررسی میدانی از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه پمپاژ این طرح ملی افزود: این طرح با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: تامین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی، خط لوله و برق‌رسانی به آن‌ها و احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی از مهم‌ترین طرح‌های این پروژه ملی است.
استاندار هرمزگان، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران را از دیگر طرح‌های در دست اجرا عنوان کرد.
شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بواسطه دسترسی مستقیم به دریای عمان و آب‌های آزاد دارای اهمیت فراوانی بوده که امروز به کانون توسعه ای مکران تبدیل شده است.
سواحل مکران نیز در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسا بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
شهرستان جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

 

 

کد خبر 39517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =