مدیرعامل توانیر: رشد مصرف برق مازندران سه برابر میانگین کشوری است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت : رشد مصرف برق در استان مازندران به خاطر ساخت و سازهای زیاد سه برابر میانگین کشوری است.

محمد حسن متولی زاده روز پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان ۹ طرح صنعت برق و ۳۲ پروژه آبرسانی مازندران که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری در چمستان نور برگزار شد، افزود :  به همین خاطر فراهم کردن زیر ساخت های توسعه صنعت برق در استان مازندران از اهمیت زیادی برای این شرکت برخوردار است تا برق مناسب برای استان تامین شود.

وی گفت : یکی از راه های مطمئن برای تامین زیر ساخت ها در صنعت برق مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است تا با تاسیس نیروگاه های مقیاس کوچک و اجرای طرح های برق رسانی ، برق مصرفی این استان تامین شود.

متولی زاده با تاکید بر این نکته که برق تولیدی بخش خصوصی به صورت تضمین شده از سوی دولت خریداری می شود ، افزود : امروز با افتتاح پنج نیروگاه برق مقیاس کوچک در مازندران ، گامی مهمی در جهت  توسعه زیر ساخت های صنعت برق  استان برداشته شده است.

وی بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و گفت: بهینه سازی مصرف انرژی در کشور به خاطر مسائل اقتصادی ، زیست محیطی و مهمتر از همه امنیت عرضه انرژی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که وزارت نیرو به این سمت به پیش می رود.

متولی زاده همچنین مشخصات طرح های افتتاح شده در مازندران را تشریح کرد و گفت : از ۹ طرح صنعت برق ، پنج طرح نیروگاه مقیاس کوچک در شهرهای چمستان نور ، بندر امیر آباد ، گتاب بابل و بابلسر است و بقیه نیز شامل نصب ترانس دوم پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت نوشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ۶۳کیلوولت ارتباطی ، افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از ۲۵۰ مگاوات آمپر به ۳۶۰ مگاولت آمپر با جایگزینی ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۸۰ مگاولت آمپر ، طرح  جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی  ۶۳ کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر و احداث یک بی ۶۳ کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت " علمده " بوده است.

وی افزود برای ساخت و تکمیل این طرح ها در مجموع هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

متولی زاده از ازایش راندمان تولید ، کاهش تلفات همزمان با افزایش ظرفیت تولید به عنوان مهم ترین مزیت های نیروگاه های برق مقیاس کوچک یاد کرد.

وی گفت که برای راه اندازی نیروگاه هایی که امروز در مازندران افتتاح شد ، ۵۳۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است و نیروگاه ها هم ظرفیت تولید ۶۸ مکاوات برق را دارند.

 

 

کد خبر 39507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =