الزام تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت در سامانه جامع تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالای مواد شیمیایی و زیستی خطرناک را ابلاغ و تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول را به ثبت در سامانه جامع تجارت ملزم کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صمت، این ابلاغیه با توجه به تکالیف آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تهیه و تدوین دستورالعمل‌های اجرایی ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالا صادر شده و دستورالعمل‌های آن برای واردکنندگان و تولیدکنندگان از زمان ابلاغ و مطابق با جدول زمانبندی مشخص شده لازم الاجرا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ارائه ساختار شناسه کالا، ارائه راهکار ثبت شناسنامه، دریافت و نصب شناسه کالا و تعریف فرایند اجرایی و تعیین اولویت‌ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل هاست و همه تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالایی مشمول به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای این دسته از کالاهای خود ملزم هستند.

همچنین متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، برای ثبت نام و احراز صلاحیت باید به سامانه جامع تجارت مراجعه کرده و پس از طی فرآیند پیش بینی شده به اخذ شناسه کالا اقدام کنند.

گفتنی است الزام ثبت شناسنامه و دریافتت شناسه برای سایر کالاهای مشمول بر اساس زمان بندی، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 39347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =