۴.۵ میلیون تن کالا دربندر شهید رجایی تخلیه وبارگیری شد

مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه بهمن ماه امسال ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تن انواع کالا با استفاده از ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش اگزیم نیوز، علیرضا محمدی کرجی ران روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: این کالاها شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن صادراتی و یک میلیون تن وارداتی به صورت فله ای، کانتینری، حمل کیسه ای، پالت و حمل مواد نفتی و روغنی  بوده است.

وی، ماه های منتهی به پایان سال را زمانهای پررونق جابه جایی از طریق ناوگان ریلی دانست و افزود: در پنج‌ماهه(مهر، آبان،  آذر، دی و بهمن) به شکل تجمیع شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها رشد ۶۱ درصدی را نشان می دهند که نمودارها بیان گر رشد صعودی در این بخش است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم  این اداره کل توسعه فعالیتها و جابجایی کالا ازطریق ریل بوده که ایجاد خطوط جدید و بازسازی و نوسازی خطوطی قدیمی مهم ترین اقداماتی است که حول این  محور در بندر شهید رجایی  به انجام رسید.
به گفته محمدی وی، درحال حاضر۱۲ محوطه اختصاصی ریلی بخش غیر دولتی در بندرشهید رجایی فعال می باشد که جابه جایی انواع این کالاها از طریق خطوط ریلی فرعی متصل به خطوط ریلی سراسری جابجا می شود.

مجتمع بندری شهید رجایی دارای ۶۳ کیلومتر خطوط ریلی برای تخلیه و بارگیری کالا است

کد خبر 39296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =