افزایش ۳۴.۲ درصدی قیمت تولید کننده بخش‌های خدمات کل کشور

مرکز آمار ایران از افزایش ۳۴.۲ درصدی میانگین قیمت تولیدکنندگان خدمات کل کشور در فصل تابستان ۹۹ خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، مرکز آمار ایران اعلام کرد: میانگین قیمت دریافتی از سوی ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۳۹۹ نسبت به فصل تابستان ۱۳۹۸، سی و چهار و دو دهم درصد افزایش دارد.

بر اساس اعلام این مرکز، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان امسال به 34.2 درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل که ۲۶.۶ درصد بود ۷.۶ واحد درصد افزایش داشته است.

در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (۲۰.۲ درصد) و بیشترین نرخ مربوط به بخش حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات (۴۴.۸ درصد) است.

تورم فصلی

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور در تابستان امسال به 13.8 درصد رسید که نسبت به فصل قبل که ۶.۷ درصد بود، ۷ واحد درصد افزایش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های آموزش (۵.۷) و واسطه‌گری‌های مالی (۸.۹ درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات (۱۸.۷ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به تابستان ۱۳۹۹ (تورم سالانه) به 28.7 درصد رسید که نسبت به فصل قبل که ۲۷.۶ درصد بود، 1.1 واحد درصد افزایش نشان می دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (۱۶.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به بخش هتل و رستوران (۳۷.۹ درصد) است.

کد خبر 38895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =