برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌اندازی هفت هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و سه هلدینگ در بخش معدن هدف‌گذاری و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش اگریم نیوز از وزارت صنعت، «سعید زرندی» در جلسه تاسیس شرکت سهامی عام در بخش معادن و صنایع معدنی که با حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با این شرکت‌ها برگزار شد، افزود: سرمایه‌گذاری یکی از نیازهای اصلی امروز حوزه معادن کشور است.

وی اضافه‌کرد: در همین راستا در حال تشکیل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری هستیم که بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه این فرصت را فراهم کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکیدکرد: هدایت نقدینگی موجود، سرمایه‌های سرگردان و بازار سرمایه به سوی بخش‌های مولد کشور در اولویت امروز وزارتخانه است.

وی ادامه‌داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم در بخش تولید و هم در حوزه معادن توجه ویژه‌ای به این منابع داشته و از اواخر پارسال برنامه‌های مشخصی را در این خصوص پیشنهاد و ارائه کرده است.

زرندی خاطرنشان‌کرد: در حوزه معادن، این مهم درباره همه محصولات معدنی و زنجیره ارزش تولید آنها با جدیت دنبال می‌شود.

وی بیان‌داشت: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت شده تا از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود ۵۰۰ معدن از این موضوع استقبال کرده و در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: اگر در سال ۹۹ بتوانیم مقدمات ورود ۵۰ معدن را به بازار سرمایه فراهم کنیم، در عمل کار بسیار مهمی در این بخش شکل گرفته و می‌تواند مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی در این خصوص برای سال‌های آینده باشد.

کد خبر 37560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =