گسترش بازار محصولات ایرانی با ۴۰ شرکت دانش بنیان در ارمنستان

۴۰ شرکت فناور ایرانی برای توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت در بازارهای جهانی به ارمنستان اعزام شدند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به اعزام هیاتی ۴۰ نفره از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق  به ارمنستان، گفت: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین‌المللی  معاونت علمی و فناوری امروز وارد ایروان پایتخت ارمنستان شدند.  

کرمی افزود: در این سفر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه «نساجی»، «کشاورزی و ماشین‌آلات»، «ساختمان»، «پتروشیمی»، «آرایشی و بهداشتی» و «مواد غذایی ارگانیک» و «دیجیتال» حضور دارند و نشست تخصصی رودررو با شرکا و شرکت‌های ارمنستانی خواهند داشت.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: نشست‌های رودررو میان شرکت‌های ایرانی و ارمنستانی فرصتی است تا بازار محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان در این کشور گسترده شود و فضای کار اشتراکی میان شرکت‌های ایرانی و ارمنی شکل گیرد.

کرمی بیان کرد: بازار ارمنستان ظرفیت بالایی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق دارد و تبادلات تجاری با این کشور می‌تواند نقشی تاثیرگذار در توسعه روابط دوجانبه داشته باشد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق با اشاره به برنامه‌های این سفر، گفت: «برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی و شرکت‌های ارمنستانی»، «بازدید از نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان که به همت کارگزاری مرکز صادرات ایران در ارمنستان راه‌اندازی شده است» و «بازدید از پارک‌های علم و فناوری این کشور» از جمله برنامه‌های این سفر ۴ روزه است. همچنین شرکت‌های ایرانی از مراکز تخصصی و شرکت‌های تولیدی این کشور هم بازدید می‌کنند.

کرمی درباره ظرفیت بالای بازار اوراسیا، تاکیدکرد: اوراسیا بازار مهمی برای محصولات ایرانی به خصوص محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به شمار می‌رود. مناسبات مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان در دوران کنونی، فرصتی برای توسعه صادرات به ارمنستان به عنوان دروازه‌ای برای ورود به بازار اوراسیا فراهم آورده است.

کد خبر 34169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =