تامین مالی ۱۲میلیون یورویی در بخش صنعت و معدن در آذربایجان شرقی

رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران از تامین مالی ۱۲ میلیون یورویی طرح توسعه شرکت خاک چینی ایران توسط این بانک در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پیش بینی می شود این طرح توسعه ای که هدف از ایجاد آن تولید بلوکات گازی، پانل و ملات خشک است، تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

حسین حسین پور با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان گفت: استان آذربایجان شرقی با داشتن شهرک های تولیدی و صنعتی متعدد، همجواری با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و همچنین نزدیکی با کشورهای ترکیه و عراق، بعنوان یکی از قطب های صنعتی کشوردر زمینه پتروشیمی، کفش و چرم، فولاد، فرش، محصولات غذایی و خشکبار محسوب می شود.

وی با ذکر این نکته که شعبه تبریز بانک توسعه صادرات به 90 درصد صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی خدمات و تسهیلات ارائه داده است، گفت: این شعبه توانسته در راستای هدف گذاری های بانک توسعه صادرات در خصوص حمایت از صادرات غیرنفتی،کمک به شرکت های دانش بنیان، گسترش خدمات فنی و مهندسی و مبادلات تجاری با سایرکشورها دستاوردهای مهمی کسب کند.

رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران افزود: این بانک در راستای تحقق سیاست های "سال جهش تولید" نسبت به تامین مالی چندین پروژه اشتغالزایی ازجمله طرح توسعه ای شرکت خاک چینی ایران به ظرفیت اشتغالزایی بالغ بر یکصد نفر، طرح توسعه حمل ونقل شرکت آناتا، طرح توسعه ای دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی، طرح احداث هتل اهراب و کمک به واحدهای آسیب دیده در شرایط سخت اقتصادی برای بازگشت به چرخه تولید اقدام کرده است.

حسین پور در ادامه عملکرد هشت ساله ارزی و ریالی شعبه تبریز را تشریح کرد و گفت: این بانک از سال 1392 تا پایان مرداد ماه سالجاری بالغ بر 1200 فقره تسهیلات در بخش تامین مالی، سرمایه در گردش برای حمایت از تولید داخلی و صادرکنندگان استان آذربایجانشرقی، جمعا به ارزش 29.251 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

رئیس شعبه تبریز بانک توسعه صادرات ایران، گفت: این شعبه برای اعطای تسهیلات و اعتبارات صادراتی، ارائه خدمات مشاوره ای به صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور و ارائه خدمات و تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان صادراتی آمادگی کامل دارد.

کد خبر 34127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =