بازگشت هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی کوچک کشور به عرصه تولید در سال جاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برگرداندن یک‌هزار و ۵٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط به عرصه تولید از برنامه‌های سازمان طی سال جاری بوده که تاکنون یک‌هزار و ٣۶۵ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی خوی در گفت و گویی افزود: با این آمار ٩١ درصد واحدهای در برنامه به عرصه تولید برگشته و  بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید می‌شوند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال برای بیش از  ١٢ هزار و ٨۶١ هزار نفر فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای این واحدها درنظر گرفته نشده است، ادامه داد: با توجه به اینکه مشکل واحدهای در رکود متفاوت و بیشتر مسائل تامین نقدینگی، بازاریابی، خدماتی و ارزیابی ملکی است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل و فصل می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند. 

رسولیان با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی نیز گفت: ٢۶ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال بوده که سه درصد از آمار کشوری را به خود اختصاص داده است. 

براساس این گزارش، ۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند و ۹۳ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند. 

کد خبر 34038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =