رشد ۳۷ درصدی معافیت گمرکی ارزش ماشین‌آلات مستعمل

براساس آمار وزارت صنعت در ۱۰ ماهه امسال، ارزش ماشین‌آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی به رقم ۱۹۲.۶ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۷.۴ درصدی دارد.

گزارش اگزیم نیوز برمبنای جداول آماری وزارتخانه یاد شده حاکی است، پارسال در دوره ۱۰ ماهه ابتدایی ارزش ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی ۱۴۰.۲ میلیون دلار ثبت شده بود.

۳۰۹۰ فقره ماشین آلات مشمول معافیت

براساس بررسی انجام شده در دوره این گزارش سه هزار و ۹۰ فقره ماشین آلات مشمول معافیت گمرکی شدند که نسبت به سه هزار و ۴۸۶ فقره دوره مشابه پارسال کاهش ۱۱.۴ درصدی را ثبت کرد.

افزایش ۲۳.۹ درصدی معافیت ماشین آلات مستعمل

آمارهای مورد بررسی گویای آن است در ۱۰ ماهه ۹۹ تعداد ۴۹۲ فقره ماشین آلات مستعمل مشمول معافیت گمرکی شدند که که در مقایسه با شمار ۴۷۴ فقره دوره مشابه سال ۹۸ افزایش ۲۳.۹ درصدی را نشان می دهد.

۷۲۷ فقره مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی 

برپایه آمارهای وزارتخانه یاد شده در دوره این گزارش، مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی با افت ۱۰.۶ درصدی نسبت به ۱۰ ماهه ۹۸ به رقم ۷۲۷ فقره رسید، ضمن اینکه پارسال به میزان ۸۱۳ فقره ثبت شده بود.

ارزش ۱.۴میلیاردی ماشین آلات مشمول معافیت

  برابر جداول مورد بررسی ارزش ماشین آلات مشمول معافیت گمرکی در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر یک میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با دوره مشابه پارسال که دو میلیارد و ۲۶۰.۶ میلیون دلار بود کاهش ۳۴.۵ درصد را ثبت کرد.

رشد ۶.۵ درصدی ارزش مواد اولیه مشمول معافیت

ارزش مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی در ۱۰ ماهه امسال با رشد ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۷.۲۴ میلیون دلار رسید، در حالی که پارسال ارزش  مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی ۸۱.۹۳ میلیون دلار بود. 

به گزارش ایرنا، برابر آمار ۹ ماهه امسال مشمولیت دو هزار و ۷۶۰ فقره ماشین آلات از معافیت گمرکی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۹۷.۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۱.۰۹ و ۳۷.۵ درصد کاهش داشت.

 پارسال در ۹ ماهه سه هزار و ۱۰۴ فقره ماشین آلات مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن دو میلیارد و ۷۵.۲ میلیون دلار بود.

همچنین ۹ ماهه ۹۹ تعداد ۳۹۸ فقره ماشین آلات مستعمل، مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن ۱۱۹.۴ میلیون دلار ثبت شد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد و ارزش به ترتیب ۲.۸ و ۲۰.۲ درصد افزایش داشت.

سال گذشته در دوره ۹ ماهه ابتدایی سال تعداد ۳۸۷ فقره ماشین آلات مستعمل به ارزش ۹۹.۳ میلیون دلار مشمول معافیت گمرکی شدند.

علاوه براین تعداد ۶۵۵ فقره مواد اولیه در ۹ ماهه ۹۹ مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن بالغ بر ۸۱.۲ میلیون دلار بود و در مقایسه با ۹ ماهه ابتدایی ۹۸ از نظر تعداد ۸.۵ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۳.۹ درصد افزایش یافت.

وزارت صنعت در آمارهای خود آورده است، ۹ ماهه ابتدایی پارسال تعداد ۷۱۶ فقره مواد اولیه مشمول معافیت گمرکی شدند که ارزش آن بالغ بر ۷۱.۳ میلیون دلار بود.

کد خبر 34004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =