بررسی ابعاد همکاری‌های جامعۀ تورگردانان ایران و سازمان توسعه تجارت ایران

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان گفت: اعضای جامعه تورگردانان ایران با معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص ابعاد همکاری‌های مرتبط با گردشگری دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سهراب سلیمی اظهار داشت: در این ملاقات موضوع تمدید تفاهمنامه سه جانبه میان سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه تورگردانان مطرح و مقرر شد مفاد تفاهمنامه سه ساله آتی در نشست‌های کارشناسی میان نمایندگان هر طرف بررسی و نهایی شود.

وی افزود: در ادامه عنوان شد با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان، انتظار جذب گردشگری فرهنگی به کشور در سال جاری نمی‌رود اما در خصوص گردشگر زیارتی، در صورت مساعد بودن شرایط، طی دو سه ماه آینده ممکن است تلاش‌ها به نتیجه برسد.

سلیمی بیان کرد: در این جلسه همچنین موضوع دعوت اپراتورهای گردشگری که با خاورمیانه کار می‌کنند، مطرح و بر تأثیر مثبت آن در رونق گردشگری کشور و جذب گردشگر تأکید شد.

در ادامه مقرر شد در مورد امکان تخصیص یک سالن دائم در مجموعه سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران برای تبلیغ و توسعه گردشگری کشور و چگونگی تخصیص بخشی از درآمدهای عوارض خروج از کشور به گردشگری، بررسی‌های لازم صورت پذیرد.

 

کد خبر 33264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =