صادرات مواد اولیه محدودتر می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: برای تامین سنگ آهن و خوراک واحدهای تولیدی برنامه‌های اکتشافی با قدرت مورد حمایت قرار می‌گیرد و صادرات مواد اولیه نیز محدودتر خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات، «داریوش اسماعیلی» روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران شرکت های هلدینگ توسعه معادن وفلزات افزود: ایران در زمینه تولید فولاد باید تمرکز خود را روی بخش های انتهایی زنجیره بگذارد و لازم است برنامه ریزی ها براساس تکیه بر توان و قابلیت های داخلی انجام شود.

وی اضافه کرد: ارز حاصل از هر بخش زنجیره فولاد متعلق به کل زنجیره است و برای بقای زنجیره ضرورت دارد تامین ارز مورد نیاز تمام بخش ها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته اسماعیلی، مهمترین بازار مصرف فولاد، داخل کشور است و توانمندی این موضوع توسط تولید کنندگان وجود دارد و در حقیقت در کشورمان قابلیت های بالایی وجود دارد.

وی پیرامون قیمت گذاری در زنجیره فولاد گفت: بهره گیری از دیدگاه مجامع و انجمن ها به کار گرفته شده و راهکارهایی پیشنهاد شده، نخست اینکه خودشان در بخش های مختلف زنجیره به یک توافق کلی برسند و چنانچه با ضوابط و چارچوب های قانونی وزارت صنعت تطبیق داشته باشد، حمایت خواهد شد.

اسماعیلی در ارتباط با دومین روش هم توضیح داد: مجموعه گزینه هایی را تشکل های ذیربط پیشنهاد دهند، تا با نظر کارشناسان بهترین گزینه انتخاب و اجرا شود.

وی آخرین روش را پس از به نتیجه نرسیدن روش های یاد شده، از موضع دولت، تعیین تکلیف لازم صورت خواهد گرفت.

    معاون وزیر صنعت اضافه کرد: توزیع سود به شکل متوازن و عادلانه بین بخش های مختلف مورد تاکید است و این مهم شرط بقا تمام بخش های این زنجیره محسوب می شود.

وی این راهم گفت: نگاه کلان نگر بخش خصوصی نسبت به صنعت مورد استقبال قرار می گیرد و از جامعیت بسیار خوبی هم برخوردار است.

بنابراین گزارش، عزیزالله عصاری مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات در این نشست گفت: امسال دشواریهای خود را از نظر تولید و شرایط اقتصادی، کشور دارد و این مجموعه کوشیده است، برای تحقق بخشیدن شعار جهش تولید، تمهیدات و راهکارهای مناسبی را به کار گیرد تا منافع حداکثری سهامداران حفظ شود.

بنابراین گزارش، مدیران عامل شرکت های گل گهر، چادرملو، گهر زمین، فولاد ارفع، صبا نور، پایا و پامیدکو پیرامون مسایل حوزه عملکردی و چالش های پیش رو در این جلسه مطالب خود را بیان کردند.  

منبع: ایرنا

کد خبر 33224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =