پذیرش محموله‌های تجاری در اسلام قلعه از سر گرفته شد

سخنگوی گمرک گفت: با بازگشایی مجدد گمرک اسلام قلعه افغانستان از عصر روز گذشته، تمام کالاهای تجاری متوقف در مرز دوغارون به غیر محموله‌های سوختی در گمرک اسلام قلعه افغانستان پذیرش می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از گمرک، «سید روح الله لطیفی» اظهار داشت: پس از آتش سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه افغانستان، از روز گذشته به صورت محدود کامیون های حامل کالاهای سریع الفساد از این گمرک پذیرش شد و از امروز نیز امکان ارسال تمام کامیون های تجاری متوقف در مرز دوغارون به غیر از محموله های سوختی فراهم شده است.

وی افزود: این تصمیم فقط برای کامیون های متوقف در مرز دوغارون است که شامل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه می شود و نزدیک به دو هزار دستگاه از آن دارای محموله های تجاری غیر سوختی هستند.

وی با تاکید بر اینکه این پذیرش شامل کامیون های جدید نمی شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس تا اطلاع ثانوی و تخلیه کامیون های مرز، ورود محموله های جدید به دوغارون ممنوع است.

لطیفی گفت: محموله های سوختی، شامل بنزین، گاز مایع، گاز، گازوئیل می شود که فعلا بنا به اعلام طرف افغانستانی، پذیرش آنها توسط گمرک اسلام قلعه صورت نمی گیرد.

به گزارش ایرنا، روز شنبه ۲۵ بهمن ماه انفجار مهیبی در نقطه صفر مرزی  به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک  افغانستان به وقوع پیوست.

مرز دوغارون خراسان رضوی برای بازگشت کامیون ها و دور شدن از خطرات احتمالی برای محموله ها مسیرهای ورودی باز گذاشته شد و کامیون های حامل گاز و سوخت از محل خارج شده اند، و سایر کامیون ها نیز در پاسگاه ۱۷ شهریور که بیش از پنج کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد، مستقر شدند.

کد خبر 33096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =