عرضه سهام صندوق واسطه گری مالی یکم

فرهاد دژپسند گفت: به زودی۱۶ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ای در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان«واسطه گری مالی یکم»، به زودی عرضه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز فرهاد دژپسند  در نشست هم اندیشی با صاحب نظران بازار سرمایه اعلام کرد: به زودی16 هزار 500 میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ای در قالب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان«واسطه گری مالی یکم»، به زودی عرضه خواهند شد.
 وی افزود: شروع پذیره نویسی فروش واحد های این صندوق از شنبه هفته آینده (14 اردیبهشت) لغایت 31 ماه جاری خواهد بود.
 به گفته دژپسند برای خریداران واحد های این صندوق، بیست درصد تخفیف قایل شده ایم که 15 درصد آن نقدی و پنج درصد آن به منظور بازار گردانی واحدها، نزد صندوق نگهداری می شود.
  وی همچنین خواستار تسریع در راه اندازی بورس هوشمند و ارتقای زیر ساخت های نرم افزاری بازار سرمایه از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار شد.
وزیر اقتصاد در این نشست اظهار داشت: شروع پذیره نویسی فروش واحد های این صندوق از شنبه هفته آینده (۱۳ اردیبهشت) لغایت ۳۱ ماه جاری است و برای خریداران واحد های این صندوق، بیست درصد تخفیف قایل شده ایم كه ۱۵ درصد آن نقدی و پنج درصد آن به منظور بازار گردانی واحدها، نزد صندوق نگهداری می شود.
 
 
 
 
 
کد خبر 33056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =