مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت رکود تورمی کرونا، جهش تولید است

فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت رکودی که در ماه‌های آینده فراگیر می شود، بحث جهش تولید است.

به گزارش اگزیم نیوز «حمیدرضا فولادگر» در جلسه علنی امروز -سه شنبه - با ارائه گزارشیی از اقدامات کمیسیون ویژه تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی در باره آثار اقتصادی کرونا گفت: در آخرین هفته سال ۹۸ همزمان با کمیسیون تلفیق کارگروهی در کمیسیون ویژه و اصل ۴۴ برای بررسی آثار اقتصادی کرونا تشکیل شد و همزمان با کمیسیون تلفیق بودجه در هفته آخر اسفند کار خود را شروع کردیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید از سوی رهبری انقلاب و ابلاغیه ریاست مجلس شورای اسلامی به مرکز پژوهش‌ها و همچنین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ادامه داد: ما با برگزاری جلسات مجازی بحث آثار اقتصای کرونا را به بحث جهش تولید متصل کردیم؛ چون این دو با هم بی‌ارتباط نیستند، شاید این سوال پیش آید که چرا در شرایط کرونایی، رهبر معظم انقلاب سال ۹۹ را جهش تولید نامگذاری کردند. اتفاقا مهمترین اثر اقتصادی کرونا بحث بیکاری است که به دنبال خود رکود خواهد داشت و به رکود تورمی منجر می‌شود، این راهکار برون رفت از وضعیت رکودی که در ماه‌های آینده فراگیر می شود، بحث جهش تولید است.

فولادگر افزود: در بررسی آثار اقتصادی کرونا از همه صاحب‌نظران درخواست کردیم نظرات خود را ارائه دهند، مرکز پژوهش‌ها فعالانه با ما همکاری داشتند، وزارت صمت، جهاد کشاورزی، اقتصادی و دارایی، ارتباطات همکاری خوبی کردند. سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی هم باید بیشتر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه سه پیش بینی و چشم‌انداز خوش بینانه، بدبینانه و واقع بینانه از وضعیت اقتصادی کرونا وجود دارد، گفت: کارهایی را در بخش‌های بانکی، بیمه ای، عوارض می‌توان انجام داد، در بحث جهش تولید تعریف واحدی ارائه کردیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شتابان کردن رشد اقتصادی کشور، رسیدن به رشد اقتصادی پایدار و استفاده حداکثری از ظرفیت و الزامات جهش تولید را در بخش نرم‌افزاری، ساختاری، نیروی انسانی، شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی مجرب و ساختارها و قوانین را در ۱۰ بخش از جمله معدن، صنعت، کشاورزی، گردشگری و ...  بررسی و مشخص کردیم، اکنون این حوزه‌ها را آسیب شناسی می‌کنیم و راهکارهای آن را ارائه خواهیم داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 32800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =