تنظیم بازار در روزهای پایانی سال

محمد رضا کلامی گفت: پویش« بی قیمت نخریم » توسط برخی از سازمان های صنعت و معدن استانها پیشنهاد شده بود، که با توجه به اثرگذاری آن به تصویب شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور رسید.

به گزارش «اگزیم نیوز» بازار آشفته در روزهای پایانی سال ۹۸ مسوولان را به تکاپو واداشته است؛ بطوریکه در این رابطه رضا رحمانی، وزیر صمت در مسیر حفظ آرامش بازار، همکاری مردم در هر مقامی اعم از تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده را پیش شرط مهم و موثری می داند. از طرفی او  وعده تشدید نظارت و  برخورد  با متخلفان صنفی، تولیدی و خدماتی را نیز داد که حکایت از اهمیت بیش از پیش نظارت بر کیفیت، کمیت، قیمت و مهم تر از همه بهداشت موادغذایی و سایر محصولات عرضه شده به بازار دارد، بویژه در این برهه زمانی حساس که ردپای دلالان و سودجویان در گل آلود کردن شفافیت بازار قابل شناسایی است.

در همین حال، محمدرضا کلامی مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت و سخنگوی ستاد تنظیم بازار به  «اگزیم نیوز» می گوید: پویش« بی قیمت نخریم » توسط برخی از سازمان های صنعت و معدن استانها پیشنهاد شده بود، که با توجه به اثرگذاری آن به تصویب شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور رسید.  

او همچنین  با بیان اینکه عدم درج قیمت روی محصول، تلاش به منظور گرانفروشی تلقی خواهد شد، تاکید کرد که در صورت مشاهده این تخلف، نه تنها جریمه عدم درج قیمت بلکه جریمه گرانفروشی نیز در مورد واحد متخلف اعمال خواهد شد. اما  به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی ، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، اجرای این پویش پیش از هر چیز نیازمند اطلاع رسانی به مردم و همکاری آنان در عدم خرید محصول بدون قیمت خواهد بود و در این میان باید پتانسیل رسانه ها و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های آگاهی‌بخش را مورد توجه قرار داد.

کلامی همچنین  درباره زمان و نحوه توزیع میوه شب عید، نیز اظهارکرد: عرضه سیب و پرتقال تنظیم بازار شب عید  از بیست و سوم اسفند ماه آغاز خواهد شد، که  قیمت ها هم بر اساس حاشیه بازار تعیین می‌شود و در حال حاضر قیمت بازار این اقلام مناسب است.

از سوی دیگر، چندی پیش، مسوولان وعده هایی در راستای تنظیم بازار عید داده بودند که شاید می توانست جامه عمل بر تن کند اگر کرونا دامن گیر کشور نمی‌شد. به طوریکه  عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت صمت در گفت و گو با ما  از برگزاری حدود 222 نمایشگاه با حضور 25 هزار غرفه خبر داده بود که مقرر شده بود در کنار این نمایشگاه ها، اجرای طرح فروش فوق العاده در فروشگاه‌های کشور را نیز شاهد باشیم. البته نمایشگاه هایی که کرونا بساطشان را جمع کرد.

در همین حال، اگرچه قبادی، از تدارک 100 هزار تن سیب و پرتقال جهت توزیع در شبکه های منتخب میوه و تره بار خبر داده بود وتا حدودی شاهد اجرایی شدن آن نیز هستیم، اما باز هم دست دلالان و انتشار ویروس کرونا روند اجرای آن را با اختلال مواجه کرد.  

با همه اینها، اوضاع بازار در این روزهای کرونایی رضایت بخش نیست، از همین رو، مسوولان باید به فکر تدابییر ویژه در چنین وضعیتی باشند.

کد خبر 32521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =