آغاز به کار بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور

رضا ساعدی فر در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: پتروشیمی بوشهر بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور از لحاظ حجم تولید و سرمایه گذاری است.

به گزارش اگزیم نیوز این پروژه با هدف تولید انواع مختلف محصولات پتروشیمی کلید خورد. این طرح از طریق فاینانس خارجی ۲ میلیارد یورویی و مشارکت سندیکایی بانک توسعه صادرات به عنوان بانک عامل و بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است.

به گفته مدیر اعتبارات بانک توسعه ایران:این پتروشیمی پس از راه اندازی، سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید خواهد کرد که بخش اعظم آنه با توجه به موقعیت جغزافیایی کارخانه و نزدیکی به آبهای آزاد صادر می شود.

وی یادآور شد: در این واحد از تکنولوژی روز دنیا با رعایت بالاترین استانداردهای زیست محیطی و بهداشت و ایمنی، بهره گرفته شده است.

ساعدی فر گفت: پتروشیمی بوشهر تنها واحد پتروشیمی در کشور بوده که زنجیره ارزش کامل محصولات پتروشیمی را در بر می گیرد و تنها واحد پتروشیمی در کشور است که عملیات شیرین سازی را راسا انجام داده و گاز ترش را به عنوان خوراک مورد استفاده قرار می دهد.

این مقام مسئول گفت: احداث این پروژه در عسلویه و تامین  خوراک آن توسط پالایشگاه های پارس جنوبی با حداقل هزینه، باعث افزایش توجیه اقتصادی و قدرت رقابت پذیری محصولات تولیدی این طرح خواهد شد که این مزیت می تواند به تولید انبوه با حداقل هزینه و دستیابی به سودآوری بیشتر کمک کند.

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد از تولید این پتروشیمی به صادرات تخصیص خواهد یافت و در فاز نهایی حدود ۱.۵ میلیارد دلار در سال برای کشور ارزاوری خواهد داشت.

ساعدی فر به نقش مثبت این پروژه در توسعه پایدار استان های جنوبی اشاره کرد و گفت: این پروژه به واسطه توجیه اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی قابل قبول، تاثیر به سزایی در محرومیت زدایی از منطقه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، عملیات فاز ۱ این پتروشیمی به پایان رسیده و قبل از پایان سال آغاز به کار می کند.

 

کد خبر 32350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =