تقاضا برای خرید لوازم خانگی کاهش یافت / عدم کاهش تولید لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: قیمت لوازم خانگی آن قدر گران شده که تقاضایی برای خرید کالاها چندان مشاهده نمی‌شود؛ این در حالی است که تولید در حوزه لوازم خانگی کاهش نیافته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، هر ساله وضعیت بازار تمام کالاها در شب عید رونق خاصی دارد. مردم برای خرید یا تعویض کالاهایشان به سراغ بازارهای مختلف می‌روند. با توجه به اینکه هر سال در شب عید بازار لوازم خانگی وضعیت پر شوری را تجربه می‌کند اما فعالان بازار می‌گویند که امسال خبری از خرید و فروش در بازار نیست. 

با توجه به اینکه تولید کالاهای لوازم خانگی افزایش یافته اما قیمت کالاهای لوازم خانگی آنقدر گران شده که مردم ترجیح می‌دهند به جای تعویض کالاها به فکر تامین کالاهای اساسی و ضروری باشند. حال آیا تولیدکنندگان برای تامین نیاز مردم میزان تولید را افزایش داده‌اند؟ وضعیت بازار لوازم خانگی در شب عید چگونه است؟

در همین رابطه رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار لوازم خانگی در شب عید چگونه است؟ به اگزیم‌نیوز گفت: همچنان واردات لوازم خانگی خارجی به کشور ممنوع است. قدرت خرید مردم هم برای خرید لوازم خانگی کاهش یافته، یعنی قیمت لوازم خانگی آن قدر گران شده که تقاضایی برای خرید کالاها چندان مشاهده نمی‌شود. 

مرتضی میری در ادامه افزود: حقوق‌ها و سطح درآمد مردم چندان تغییری نکرده است. با افزایش قیمت کالاها هم قدرت خرید مردم کاهش یافته یعنی در این شرایط مردم بیشتر ترجیح می‌دهند که کالاهای اساسی و مورد نظر خود همچون گوشت، مرغ و ... را خریداری کنند و از خرید کالاهای غیرضرور خودداری می‌کنند. معتقدیم که بازار شب عید در حوزه لوازم خانگی همانند سال‌های گذشته نیست.  

وی با اشاره به وضعیت تولید لوازم خانگی گفت: واحدهای صنعتی پر قدرت در حال فعالیت هستند. تولید در حوزه لوازم خانگی کاهش نیافته است، اما سوالمان این است با توجه به افزایش میزان کالاهای قاچاق به کشور آیا توان تولید و رقابت با برندهای مطرح لوازم خانگی را داریم؟ آیا می‌توان با تولید وسیع کمبودها را جبران کرد؟

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به ارائه طرحی به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای کنترل بازار و نیاز مردم درخواست داده‌ایم تا واردات کالاهای خارجی را به طور کنترل شده وارد کشور کنیم.  هنوز موافقتی درباره این پشنهاد از سوی دولت انجام نشده است اما امیدواریم در آینده شاهد کنترل واردات کالاهای قاچاق و افزایش میزان تولیدی بنگاه‌ها شویم.

 

کد خبر 32335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =