ثبات قیمت مسکن در سه ماه پایانی سال

ایرج رهبر می گوید: با توجه به عدم تغییر در شرایط اقتصادی قیمت مسکن در سه ماه پایانی سال به همین رویه ادامه خواهد داشت. یعنی در این سه ماه پایانی قیمت مسکن نه روند افزایشی و نه روند ارزانی را در پیش نخواهد گرفت

به گزارش اگزیم‌نیوز، افزایش قیمت مسکن در سال جاری شوک عجیبی به بازار القا کرد. برخی از فعالان می‌گویند در شرایط فعلی معامله‌ای در بازار مسکن انجام نمی‌شود، یعنی مردم تا ثبات شرایط نه ملکی را می‌فروشند و نه قصد دارند که به سراغ سرمایه‌گذاری در این حوزه بروند.

با این شرایط باید ببینیم وضعیت ساخت مسکن در سال ۹۸ چگونه خواهد بود؟آیا قیمت اجاره بهای مسکن در تهران گران خواهد شد؟

در همین حال نایب رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران در پاسخ به این پرسش که چه زمانی فرصت مناسب برای خرید مسکن است؟ به اگزیم‌نیوز گفت: برای خرید مسکن بازه زمانی دقیقی را نمی‌توان به مردم اعلام کرد. چنانچه مردم پول کافی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را دارند بهتر است که خانه بخرند.معتقدیم قیمت مسکن ارزان‌تر نخواهد شد. حتی ممکن است بنابر میزان تورم قیمت مسکن سال آتی گران‌تر هم شود.

ایرج رهبر افزود: با توجه به عدم تغییر در شرایط اقتصادی قیمت مسکن در سه ماه پایانی سال به همین رویه ادامه خواهد داشت. یعنی در این سه ماه پایانی قیمت مسکن نه روند افزایشی و نه روند ارزانی را در پیش نخواهد گرفت.

وی همچنین درباره تاثیر ساخت مسکن ملی اظهارکرد: چنانچه برنامه دولت در حوزه تولید مسکن ادامه‌دار باشد قیمت مسکن نیز ثابت باقی می‌ماند. یعنی ثبات قیمت مسکن تا سال ۱۴۰۱ رشد غیرمنتظره نخواهد داشت.

رهبر در بخش دیگر سخنانش به قیمت اجاره‌بهای مسکن اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن هر زمان شاهد رکود معاملاتی هستیم، قیمت اجاره‌بهای مسکن گران می‌شود.برای سال آینده چنانچه مردم قدرت خرید حداقلی داشته باشد، قیمت اجاره‌بهای مسکن گران نخواهد شد. اما بالعکس این موضوع هم وجود دارد اگر نیاز مردم در حوزه خرید مسکن برطرف نشود قیمت اجاره مسکن حدود ۱۰ درصد گران می‌شود.

 

 

کد خبر 32192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =