قیمت خودروهای چینی تا شب عید پنج درصد گران می‌شود

یک کارشناس بازار خودرو گفت: ممکن است قیمت خودروهای چینی تا پایان سال بین چهار تا پنج درصد گران شود. چرا که طبق سنوات گذشته در شب عید تقاضا در بازار خودرو تشدید می‌شود و همین موضوع نوسان اندکی را در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودروهای چینی هم همانند خودروهای داخلی به وضعیت عرضه و تقاضا ارتباط دارد. حالا خودروسازان سعی دارند با اجرای برخی برنامه‌ها عمق ساخت داخل در خودروهای چینی را هم افزایش دهند. در این بازه زمانی برخی منابع از کاهش واردات قطعات خودروهای چینی خبر می‌دهند اما کارشناسان می‌گویند هر چند که در شرایط تحریمی قرار داریم اما قطعات خودروهای چینی به کشور وارد می‌شود.  حال آیا قیمت خودروهای چینی تا پایان سال نوسانی دارد؟

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای چینی تا پایان سال گران می‌شود یا خیر؟ به اگزیم‌نیوز گفت: قیمت خودرو در بازار ایران به دو پارامتر بستگی دارد. برخی موضوعات و تصمیم‌گیری‌های دولتمردان و همچنین سیاست‌های ناشی از قیمت ارز بر روند بازار خودروهای داخلی و خارجی اثرگذار است. 

بابک صدرایی افزود: در بازار خودرو هر نوع رفتار سیاسی دولتمردان بر قیمت خودروهای خارجی اثرگذار و ممکن است اثرات روانی داشته باشد. با سفر رئیس جمهور به ژاپن صحبت‌هایی مبنی بر روند مذاکرات در جامعه مطرح شد، این سیگنال‌ها به خودی خود روند معاملات در بازار خودرو را کُندتر از گذشته کرده است. چرا که مردم انتظار ارزان شدن خودرو و همچنین برخی توافق‌ها و کند شدن روند تحریم را دارند. 

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد. فعلا سیگنال خاصی در حوزه سیاست خارجی وجود ندارد و قیمت دلار ثابت است، بنابراین ممکن است قیمت خودروهای چینی تا پایان سال بین چهار تا پنج درصد گران شود. چرا که طبق سنوات گذشته در شب عید تقاضا در بازار خودرو تشدید می‌شود و همین موضوع نوسان اندکی را در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد. 

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به وضعیت واردات قطعات چینی گفت: ارتباط ایران و چین در حوزه خودرو همانند پنج سال گذشته نیست، قدری این روابط کمرنگ‌تر از گذشته شده و اما این به معنای این نیست که قطعات خودروهای چینی به کشور وارد نمی‌شود، بلکه کماکان قطعات خودروهای چینی به کشور وارد می‌شود. بنابراین روابط ایران و چین قطع نشده و این دو کشور به روند تجاری خود در هر شرایط ادامه می‌دهند.

 

کد خبر 32171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =